två honor i samma rum
jag har ju tre kaniner en hane och två honor. Jag hade först ute snuttis(hanen) och vivas(honan) men eftersom snuttis verkligen hatade att va ute så tog jag in honom.
De funkar jätte bra att ha inne yatzi(andra honan) och snuttis men jag tyckde så synd om vivas som va tvungen att va ute själv hela tiden och eftersom jag inte vill sitta ute och frysa när jag myser med henne så har jag delat av en rätt så stor bur så hon har ena sidan och snuttis andra. yatzi är frigående. Nu när jag tagit in vivas(som låter välldigt mycket om kvällarna) har yatzi blivit helt galen hon ska upp på buren och massa sånt. De är inte så hela tiden men hon har blivit mycket jobbigare men mest på natten.
är hon sådär jobbig för att de är två honor i samma rum ? eller för att vivas låter så mycket på kvällarna så att hon blir nyfiken eller nå sånt ? kan man göra något så att dom blir lugnare eller måste jag flytta ut vivas igen ?
dom bråkar ju genom gallret om jag inte sätter en filt för buren men de är ju för att de är två honor fast kan de bli lite bättre om jag kastrerar yatzi ?
är de någon annan som har två honor i samma rum som inte är släkt ? hur funkar de isåfall ?
Tack för svar!
putt
puttar igen
Du behöver bara putte 1gång per dag =)
_Kram Evelina
_
jag vet