Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 2009 ggr
Twinklys
0

Elsa <3 Kossan

I söndags 25/7 träffades Tussilagons Somewhere Else "Elsa" och Tussilagons Fuzzy Navel "Kossan", båda rexdvärgvädurar. Det blev tre lyckade parningar och ungarna är beräknade att anlända 25 augusti och levernansklara kommer de vara runt 20 oktober.

Kossan ägs av Maja Lind, Medarbetare här på kanin.ifokus (MajaL).

Blivande mamma Elsa är helfärgad havana medan Kossan är havanabrokad. Elsa är öronmärkt och har stamtavla, dock inte utställd än då jag inte sökt dispens på henne. Även Kossan är öronmärkt och har gått igenom utställning. Hoppas på så trevliga och rastypiska individer som möjligt, med bra kropp och bra kvalité på rexpälsen! Tycker Elsa och Kossan väger upp varandras egenskaper på ett bra sätt :)

Förväntade färger: Havana, kanel, egern och japantecknat i brokat och helfärgat.

Elsa är klassad medelsvår i både krok och rak samt har hon 2 pinnar i höjd ej elit. Som hoppare är hon otroligt duktig, man bara står bakom så fixar Elsa det mesta, även om det kan gå lite långsamt ibland!

Även Kossan har startat och har 1 pinne i rak lätt, men han har verkligen talang! Väldigt mycket energi finns i denna killen :) 

Ser alltså helst till att ungarna hamnar i hopphem respektive utställning/avel men absolut inget krav. De ungar med Godkänd färg? ser jag dock helst till att de öronmärks om de ska användas vidare i Avel.

Pris för ungar med Godkänd färg? kommer ligga på runt 700kr medan de med icke-godkänd färg ligger på 500-600kr.

Vid intresse maila: twinklyskaniner@hotmail.com
Eller ring: 0733-464416

Berätta om dig själv och vilket hem du har att erbjuda, samt dina önskemål.

//Ayla E, Malmö

Twinklys
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kossan som ung :)

Twinklys
0

Kossan igen :)

Onslow
0

Har du någon bild på Elsa? Blir säkert en toppenkull :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Twinklys
0

Relativt nytagen bild på Elsa :)

[vretenskaniner]
0

Jag har mailat dig! Skrattande

Twinklys
0

Elsa som ung :)

hjartelyckanskaniner
0

Kossan är såå snygg!

Elsa går ju superbra på banan:)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Twinklys
0

Elsa hoppar msv i Falsterbo Horse Show :)

Twinklys
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Film från när Elsa hoppar msv under Falsterbo Horse Show ^^ Synd hon nosade ner det där hindret annars hade hon ganska sannolikt fått pinne ;)

Twinklys
0

#3 Hade inte hunnit ladda upp de ännu bara ;) Men nu så!

#5 Jupp, ska in och kolla det nu :D

#7 Jupp, ser sååå fram emot små Kossan-Elsa bebisar :D<3

[vretenskaniner]
0

Vilka är hennes föräldrar? Och Kossans föräldrar? :)

Johanna-Larsson
0

Skit duktig på att hoppa! Oskyldig Kommer nog bli en toppen kull!

Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!

Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~

Twinklys
0

#11 Oj, hade kanske varit bra att skriva med i inlägget :P Både Elsa och Kossan har Chudan som pappa, så kullen är en halvsyskonparning. Elsa är annars undan Dosa och Kossan undan Atemi :)

Twinklys
0

#12 Jupp, tror jag med :D

Kassy
0

# 13 Gör det inget om dom är halvsyskon?

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Twinklys
0

#15 Nej, det tror jag inte ;) Skulle det ligga något dolt i släkten kommer det isåfall dyka upp, men det tror jag inte att det gör (annars skulle jag förstås inte parat dem).

Twinklys
0

Bara 21 dagar kvar nu! 1/3 av väntan är över ^^

Tror hon är dräktig, hon är väldigt beskyddande av sin bur och vill helst att jag håller händerna borta, och hon visar inga tecken alls på brunst (till skillnad från förra gången hon parades och gick tom, då var det brunstrullningar och hela köret bara veckan efter parningen) ;)

hugoochip
0

Vad roligt, hoppas hon är dräktig!=D

Twinklys
0

15 dagar kvar! Kan redan känna ungarna :)<3

Twinklys
0

Bara fyra dagar kvar nu! Bebisarna sparkar en del i magen och Elsa är mycket slöare ^^<3

hugoochip
0

Gud vad kul, kommer bli helt bebissjuk sen när bebisarna kommer^^<33

Julia-H
0

Men fy vad roligt:D! Tror de blir super fina:D!

Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv

R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.

"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"

Twinklys
0

Igårnatt fick Elsa två ganska stora ungar, men tyvärr låg de båda utanför boet och var döda när jag gick ut till henne på morgonen, antagligen frysit ihjäl, tyvärr…

Tror inte jag kommer para om henne, men om jag gör det så kommer det vara med en annan obesläktad hane.

Julia-H
0

Nej vad tråkigt:(..

R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.

"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"

Twinklys
0

Såg att jag inte skrivit något här, men ett nytt försök mellan Elsa och Kossan har gjorts och ungarna är beräknade 5 oktober :) Håll tummarna att det går bättre denna gången, går det illa igen paras hon inte om igen.

Twinklys
0

Idag (på dag 34) fick Elsa fyra små bebisar :)<3

Jetaime
0

Grattis, grattis, grattis! :D:D<33

hugoochip
0

Grattis! :D<3

Julia-H
0

Grattis. gud vad roligt:D!<3

conejos
0

grattis :P

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

Twinklys
0

Hihi, tack allihopa :DD

Bebisarna är lite fjunigare nu och har redan krylligt morrhår, så gulligt! ^^<3 Kommer ta nya bilder på de imorgon.