Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 4347 ggr
[Kaninlycka]
0

Pellets, Granngården

Jag undrar vilka kaninpellets de har på Granngården, storlek på säcken och pris?

Ingen diskussion kring vad som är bäst osv, utan bara en lista på kaninfodren de säljer.

Westham
0

Min granngård har
Lottie - 3sorter 1,5kg - 18kg
Stampe 18kg och lösvikt 25kr/kg
Carrier 18kg och lösvikt 25kr/kg
Nån typ av gangar blandning.

Kan uppdatera med priser sen.
Granngården köper från dogman.se

MVH John

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar

Rozza
0

Vet inte vad priset ligger på just nu men min granngården har

Carrier (kanin och marsvin) på 10kg eller 25kg ligger mellan 100-400kr beroende på.

[Kaninlycka]
0

#1 Tack! Uppdatera gärna med priser.

[Luppa]
0

Granngården säljer ju Rabbfor också. Kostar ca 179:- för 25 kg.

Linnet
0

Sen finns det ju annat som också funkar till kanin, ex. fårfor, solid 120 mm, kostar ungefär som rabfor. Även hästpellets kraft groov funkar ju, vet inte vad det kostar, men tror det är dyrare än rabfor i alla fall.

Lionella
0

Då jag köpte carrier på granngården för två år sedan kostade 25 kg 298:-. Rabbfor (159:- för 25 kg) och olika ko- och får-pellets är nog det billigaste… Tänk på att fårfor innehåller 18 % protein och 10 % växttråd, så ska det ges till en vanlig kanin (dvs inte en angora som kräver helt andra värden) bör det blandas ut.

Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu

[Wera]
0

Rabbfor, 25kg för 165-185kr. Minns inte helt :)

Nickel
0

#7 Min kostade 159 kr, i malmö. ;)

Rozza
0

Har fårfor till mina och blandat ut men kornkross men ska byta till fårfor och blanda ut med havre. har just köpte det tror jag gav 400kr för allt då blev det 25kg havre och 25kg fårfor = 50kg mat.

gullenos
0

Lottie är ganska billigt tror jag, iförsig kanske de va så för jag köpe på ica maxi förut :) hihi

[Kaninlycka]
0

Det behöver inte vara billigt. Bra ska det vara så klart, men ville främst veta vilket utbud de har.

gullenos
0

Aha jag tänkte mer om du ville veta vad det kostade :)

De har MYCKET i alla fall

[Kaninlycka]
0

#13 Vill gärna veta vad det kostar också, men letar inte efter det billigaste om man säger så.

[Wera]
0

#8 Jo jag har betalat för 130kr hos mig sedan 139 och nu ligger den på 160-190kr Obestämd De höjer hela tiden. Skrikandes 

#10 Lottie är bland det dyraste fodret hos mig har jag för mig och det finns väl inte i 25kg påsar heller, är inte det i typ 3-5kg påsar (kanske mer? Olika antar jag)

Carrier kan jag tänka mig byta till dock :P För Rabbfor är för kaniner som går till slakt :)

Kickan90
0

Cunifit plus har de också 25kg för 217:-

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Popstar
0

Stampe , 25 kg. Vet inte riktigt vad priset ligger på men ca; 150 kr ? ^^,