Aktiviteter inne & ute
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det bäst sättet lär vara att hon får springa lös inne och kanske går det göra så att hunden och katten kan bli kompisar med kaninen. eller att du har huden och katten i ett anat rum när kaninen är lös.
Det går också bra att ta ute sin inne kanin och rasta den ute och ha en Hage ut även om det är vinter och snö.
Själv hoppar jag en del med kaninerna just för att jag tycker det är så kul och det händer att jag tagit ut kaniner som bott inne och hoppat ute i snön med dom.
#1 nej hunden får absolut inte vara själv med kaninen,litar aldrig på en hund kan låta bli en kanin till 100%.Likaså katt,katten är kompis medkaninen när jag är med men litar inte på en katt själv med en katt.
Ja så har jag nu,låter henne skutta då och då i ett rum (2-4 ggr/dag).'
Tar man ut sin inne kanin kan dem ju bara vara ute en kort stund, speciellt på vintern, max 10-15 min på vintern.
Men att springa lös är inte aktivering utan Motion. Vill aktiveramed.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kaninleksaker, kattunnlar, kottar, grenar, hyllor och pallar, kartonghus, hinderbanor, kaninagility, klickerträna, leta pellets i låda med hö, gräva i låda med sand mm mm.
Egentligen är det bara fantasin som sätter stopp för hur man kan aktivera sin kanin och ge den ett stimulerande liv både ute och inne. 

Har för mig att det finns bra artiklar om aktivering ;)