Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1217 ggr
[Kaninlycka]
0

Långa kanintransporter

Jag skulle vilja höra lite med er som köpt eller sålt kaniner som fått resa långt. Hur har kaninerna påverkats av resan?

jossan84
0

Jag har tagit emot kaniner som rest både från skåne och västerbotten när jag bodde i Sthlm och de har, förutom att de varit lite stressade, mått bra. Inga dåliga mager eller så, om det var det du tänkte på.

zezagena
0

Min Boris reste nära 100 mil hit till mej, han var dock inte så liten utan 3 mån så resan gick jättebra o så hade han proffs-sällskap =ordförande i Norrbottens KAF =)

MarHai
0

Jag har hämtat kaniner från danmark tre gånger(100 mil enkel resa) och det har gått jättebra.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[Kaninlycka]
0

Tack för era svar! Oroade mig för lös mage eller liknande…

[sstorm]
0

Mina kaniner som bilade från england och hit klarade sig utmärkt, märktes inte på dem :) (de satt i transporten 6 dagar)

MH1994
0

mina kaniner från danmark har mått hur bra som hellst, knapt att det märktes att de rest så långt (bor i dalarna).

även min systers danska, norska och tyska kaniner har också klarat sig bra efter den långa resan Glad

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

pigelina
0

Har köpt kanin två gånger från skellefteå, det är ca 110 mil + att dom mellanlandat på utställningar mm så det tagit extra dagar mm.

Båda kaninerna har mått bra och inte varit stressade eller något:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Tarja
0

Jag åkte ju till Holland och hämtade hem kaniner, och alla kaniner var helt coollugna under hela resan. Verkade inte påverkade utav det varken under eller efter resan. 130 mil från Holland till Sverige + ungefär hälften av de kaniner jag tog hem fick åka drygt 60 mil till upp till Norrland. Glad