GAAHH ;@
Asså, varför! VARFÖR, Bry sig så fett, otroligt Mycket om vad ANDRA gör? Sedan jag blev medlem här, och en kompis, så har jag nästan bara sett en massa dåliga kritik. Och med det menar jag att endel skäller ut/kommentera argt mot ett svar om vad en annan medlem skrivit i just det inlägget! >;(
Det finns ett par expemplar på ett par inlägg. (nämner inga).
SO WHAT(!) om en ägare, t.ex. , sköter sin kanin på ett annat sätt än du, ett sätt som kanske just Du tycker är dåligt?! Visst kan man ge EXEMPEL på hur man kan göra saker, men inte behöver man gå och skälla ut om vad man gör?!!!
Enligt Mig, så tycker jag att - Om man ska skriva i ens forum, så kan man väl själv skriva ett svar om inlägget, istället för att kritisera om vad andra skrivit. Och som sagt, Exeplar är mycket välkomnande än taskig attityd till svar! ;@
Du har helt rätt, -sålänge någon inte gör fel som riskerar djurens hälsa eller går emot djurskyddslagen.
Håller med Elina. Men får väl be lite om ursäkt, eftersom mina inlägg kan verka taskiga ganska lätt och jag har lite problem med att uttrycka mig rätt ;)

GUD vad jag håller med dig! Blev jätteglad att jag inte var ensam! Man kan faktist (!!!) uttrycka sina åsikter på ett moget sätt och man behöver inte skriva "HERREGUUUD, DJURPLÅGERIIIIII" utan man kan istället hänvisa till en bra faktasida eller berätta med egna ord, på ett trevligt sätt.
Det skapar så grymt dålig stämning!

#1 Man ska alltid vara trevlig mot sina medmänniskor! Visst, kan man brusa upp om man är emot något - men man "ska" absolut inte vara elak mot någon med mindre kunskaper. Utan istället, på ett trevligt sätt, förklara hur saker ska gå till.
Även den mest välskrivna text kan tolkas fel av läsaren. Ofta går det till så att någon svarar med välvalda ord på ett inlägg, och om detta inte passar trådskaparen så hugger denne emot och ett gräl uppstår.

#5 Men du skrev i #1:
"..sålänge någon inte gör fel som riskerar djurens hälsa eller går emot djurskyddslagen. "
Det handlar inte om hur man är som person, vad man gör eller hur man tar hand om sitt djur i det här fallet. Man är trevlig mot människor omkring sig, så enkelt är det!

Fint att några håller med ;) Om alla bara hade gjort det x)
#2 - Nu ska jag säga helt ärligt mot dig;
- I nästan(!) alla inlägg som t.ex. innehåller om skötsel och så, så har du tappat lite greppet om din attityd. Jag själv hade gärna velat ha dina åsikter och exemplar, men jaa, som sagt så hade det varit mycket, otroligt mycket roligare med en snällare attityd och åsikt. ;)
P.S Och självklart är det inte bara Du som är ensam om attityd. Visst händer det att alla tappar humöret helt ibland, men försök att kontrollera den iaf ;)
#7: Jodu, har jääävligt lätt att hamna i bråk :P Men jag tycker det är lite halvdant att uttrycka sig genom datorn. Det kan tolkas på många olika sätt. Oftast tolkar någon ett inlägg fel och svarar argt, som man tror denne gjort. Sen fortsätter det och ja, spårar ut :P
Twinnie: Trådskaparen skrev: "VARFÖR, Bry sig så fett, otroligt Mycket om vad ANDRA gör?" jag skrev bla då "..sålänge någon inte gör fel som riskerar djurens hälsa eller går emot djurskyddslagen. " Alltså, tycker jag att man inte man behöver lägga sig i hur andra gör om det då inte är till skada/riskerar en/flera kaniners hälsa. Man bör säga till om någon gör fel, med vänlig ton förstås, men det är sällan man får ett välformulerat svar tillbaka.
Dessutom missförstås en hel del inlägg som skrivs i ett forum. En person som kanske skrivit ett inlägg utan att ha menat något negativt kan av en annan läsare förstås som ett inlägg med negativ klang.
Kom på ännu en sak ^^
Tycker vi alla ska ta och tänka oss för (även jag) innan vi skriver ett inlägg, även till ngn som svarat elakt eller taskigt. Denne kan ha en dålig dag, må psykiskt dåligt eller missuppfattat alltihop.

#8 - Skriv isf på ett mer förståelseligt sätt på din/a
kommentar/er, så att man slipper att missuppfatta ;)

#10 - Ligger rätt i det du skrev nu ;)
#9 - Just det försöker jag få ut; man behöver inte lägga sig i hur andra gör om det då inte är till skada/riskerar en/flera kaniners hälsa.
Och lite av det andra håller jag med om ;)

#9 Hon skrev också
" .. Visst kan man ge EXEMPEL på hur man kan göra saker, men inte behöver man gå och skälla ut om vad man gör?!!! "
Sen skrev du somsagt "..sålänge någon inte gör fel som riskerar djurens hälsa eller går emot djurskyddslagen."Och då trodde jag du menade att man får vara elak sålänge det riskerar djurets hälsa eller går emot djurskyddslagen. Vet inte om jag missuppfattade nu .. ;-P
Vet att väldigt många ogillar mig här på k.ifokus .. :P Synd för dem, säger jag bara ^^

#13 - *Fniss* , vore lite konstigt om det skulle vara så som du tolkade den meningen ^^

#14 - Vad menar du med "den här sidans crewar inte är så jäkla duktiga" ? :-P
Att Dom inte bry sig om klagomålen? Om hur andra beter sig? Om hur forumen börjar bli? Vad?
Har suttit här halva dagen nu och följt den rätt häftiga ordväxlingen som varit. Som det sägs ovan så är det väldigt lätt att missförstå skriven text i alla dess format. Vad som är viktigt i alla lägen, och speciellt i ett forum, är att man inte direkt svarar på ett inlägg utan att verkligen tänka efter på vad det är som skrivits. Läs hellre en gång extra och tänk på vilka olika vinklar man kan se saken ifrån. Tänk även igenom det du skriver som svar på ett inlägg och skicka inte bara iväg det för att du har känslorna i svall.
Detta är ett väldigt trevligt forum som kan ge många bra tips? till "gamla", nya och potentiella kaninägare. Låt oss köra på en lägre växel istället så vi kan behålla det på det viset.

#16 Joo, läste igenom igen .. vet inte riktigt hur jag skulle tolka Elina's inlägg ^.^

#18 - Håller med dig ;)

Men det ska lite bli ett dålig forum. Därför finns skrivreglerna. Ta och läs dom.

Jag håller med dig ida, så otroligt mycket! Ibland har jag nästan ingen ork att gå in på kanin.ifokus, Just bara för att en del är så taskiga mot andra, "nybörjare" . Alla vet inte allt, man lär sig av sina misstag, man ska, och behöver inte lägga sig i andras liv -så länge någon inte gör fel som riskerar djurens hälsa. - Då kan man vänligt säga att personen i fråga gör fel, och ge tips? och annat på vad den kan göra för att det inte ska bli fel, inte göra värsta motsattsen och starta bråk som leder till svärdomar som leder till att halva kanin.ifokus är emot en - _sånt vill man väl inte ha? :S
_
Det var faktiskt väldigt bra att du tog upp detta, då jag själv velat göra det, och det vet ju du om.. efter vår lilla diskussion hemma.. :/

#22 - Jäpp Jäpp, sååå sant, Senna :)
P.S Glöm inte Måndag, imårrn XD
Senna. ursäkta att jag kaxar emot men var det inte du för några dar sen som skulle para dina kaniner som var kullsyskon och VÄGRADE lyssna på dom som berättade verkligheten ? När det blev Kaos, då orkade du lyssna ..

#24 Onödigt att dra upp gamla saker. VILL du bråka eller? ^^, verkar lite så ..

Till Tribe; Förstå(!), Hon skulle INTEE(!) para sina kaniner som var kullsyskon. Och förrästen, varför tar du upp det ÅTER IGEN? Det är Slutdiskuterat ;@
Sedan vill jag inte ha några dåliga "kommentarer" från andra inlägg hit!
Jaså, men hon skrev jue att hon skulle göra det ? En fråga ..
Jag tkr inte att hon ska kaxa mot oss när hon själv gör fel.

tribe, det låter som om du försöker reta upp mig, och få mig att börja bråka. är det det du försöker göra_?
_#25 - Tack, .. _tror jag? :)_

Bråka för ni göra via PM om det ska bråkas. Låser nu denna!