Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 907 ggr
Tindrah
0

Hermelinhonor säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Två uursöta små hermelinflickor säljes dom är 6veckor och kan levereras på fredag. viktigt att de kommer till ett bra hem.  (min vän som har dom) finns i sthlm

Tindrah
0

en till bild

Tindrah
0

och sista

myriis
0

Är det inte smidigare att hon har kvar dem tills dem blir 8 v? ;P Dem flesta kaninerna tröttnar på sina ungar vid 6 veckor, men jag skulle nog inte sälja dem iaf. Kaninungarna kan ju bli sjuka, och hon bör väl ha plats?

Tribe
0

Man ska inte sälja ungar som är 6 veckor. MINST 7 veckor. Låt ungarna gå tillsammans med mamman minst en vecka till ..

Tindrah
0

De ska säljas, hon kan inte ha alla kaniner och de äter pellets osv.

Tindrah
0

De bor ej tillsammans med mamman längre.

Tindrah
0

Ni som är intresserade kan väl skriva här, och ni som bara har egna åsikter om kaninerna kan skriva ett eget forum är ni snälla.

Kaninerna ska säljas, jag vet att det är tidigt. man kan sälja en dvärgkanin from 6v ålder

Tribe
0

Okej! bravo. Att hon blir kallad oseriös och även du som annonserar ut hennes kaniner gör väl ingenting ? ^^

Och hon som har kaninerna, tro inte att om ungarna som hon säljer blir dåliga i magen att hon blir så populär. Tror de kmr vara folk som blir sura.

Enligt Jordbruksverket skall kaninungen vara 7 veckor minst .

(Skrev svaret samtidigt som du skrev, låter de stå kvar så du har nått att fundera över)

Tindrah
0

Ni som är intresserade kan väl skriva här, och ni som bara har egna åsikter om kaninerna kan skriva ett eget forum är ni snälla.

Tindrah
0

#8 ja men hon kan inte ha kvar kaninerna, så då ska vi avliva dom menar du ?

myriis
0

Varför tar hon ens en kull om hon inte har plats? ;P

Tindrah
0

Pga av vissa omständigheter som inte ska behövas tas upp här så måste hon göra sig av med alla kaniner, vilket inte var planerat.

Tribe
0

Håller med Myriis.

Hon ska sälja kaninungarna för att hon inte har tid för fler kaniner än det hon har, så varför ta kull när hon inte har plats?
Hon kan väl stå ut 1-2 veckor till. Ingen dör utav det .

Tindrah
0

#13 alla kaninerna måste bort. inte bara bebisarna

Tribe
0

Jaså . Ser framemot att se annonserna på resten av hennes kaniner då ^^

Tindrah
0

#15 ok

Tindrah
0

men som sagt- finns det ngn som kan ta hand om dessa ungar så mejla. Känner inte att ja ska sitta och försvara mig här. Många ungar säljs vidare vid 6veckors ålder och klarar sig galant, sen kan dom ändå inte "levereras" försen på fredag så då är dom ändå 7veckor. så jag förstår inte. Är ngn intresserad av att ta hand om ngn av dessa kaniner, skriv.  jag försöker bara hjälpa till

Tribe
0

_Många ungar säljs vidare vid 6veckors ålder och klarar sig galant

_Varför ta risken ? Hoppas inte du i framtiden kommer sälja dina ungar vid den åldern :)

Tindrah
0

#18 Nej det kommer jag inte, då jag inte föder upp kaniner eller liknande. och om jag gjorde det så skulle jag vänta tills dom var ca 10-12v. men som sagt så försöker jag bara hjälpa till.

Tribe
0

Skulle inte du börja föda upp ?

Tindrah
0

Jo eventuellt ska jag och matilda här på i.fokus ta en kull på teddylöwen. Men jag föder inte upp kaniner , har aldrig gjort det. och sen så har jag och matilda pratat mycket om hur vi ska göra med ev ungar som inte säljs osv, så det har vi "planerat" och klart.

Noa-Nisse
0

Jag får faktiskt hålla med Tindrah lite här.. hon försöker ju faktiskt bara hjälpa sin kompis! och det verkar ju vara akut så då får man ju tro på det. Om jag hade haft en kompis som försökte få sina kaninungar sålda men inte gick.. självklart skulle jag försöka hjälpa henne då.. så kännslokall är man ju inte…

Medarbetare på Hundar.ifokus

twinnie
0

Det finns ingen lag på att kaninerna ska vara 7 veckor. Visst kan man tänka lite närmre på att kaninen ska kunna klara sig utan sin mamma, men det är olika från kanin till kanin.

Tindrah
0

#22 tack ! känns som jag måste försvara mig över att jag vill hjälpa till. Fakta är att ungarna måste säljas under nästa helg, och jag vill bara vara säker på att dom kommer till en bra familj med erfarenhet, därför jag skrev här.

Tindrah
0

#23 det jag försökt säga, det står att dvärgkaniner skall vara minst 6veckor vid försäljning

Tindrah
0

och dessa ungar kommer att vara typ 6veckor och 5/6dagar när dom säljs. vad spelar 1-2 dagar för roll när det är akut?

myriis
0

Tänker inte fortsätta skriva här. Ni vet vad jag tycker och jag håller fast vid mina åsikter, hur jävla akut det nu skulle vara.

Hopi
0

#24: Vad händer med dom som inte säljs under nästa helg..? Vad jag sett så verkar det inte alltid vara såå enkelt att sälja kaniner heller.. (Ser ju många på Blocket som finns kvar länge-länge och även som kommer in på nya annonser.. Inte bara äldre utan även ungar..)

Tribe
0

EMMY : ELINA FÖRSÖKER RINGA DEJ!

myriis
0

#29: ? Telefonen ringer inte? :O

Tindrah
0

#27 du har dina åsikter och andra har sina, men du står alltså för att kaninerna ska avlivas då de inte kan vara kvar där de är nu? de är 6veckor och 5 dagar när dom säljs!! hur orkar man tjaffsa om det? orkar inte försöka längre, jag var bara intresserad av att veta om någon kunde tänka sig ta hand om en hermelinbebis, men blev istället anklagad för en massa saker,

myriis
0

#31: Jag står för att man faktiskt kan ta ansvaret och fixa burar åt kaniner.

Tindrah
0

Det är två ungar som måste säljas, om ingen kan ta dom så får dom bo i en provisorisk liten bur hos mig tills vi hittat en seriös köpare, men jag vill att de ska ha det bra

Tindrah
0

#32 detta handlar inte om platsbrist.

Hopi
0

Vi vet ju faktiskt inte VAD som hänt, vad som gör att hon måste sälja alla kaninerna så här häftigt.. Så jag tycker inte man ska dömma allt för hårt iaf.. Men visst, det verkar konstigt, men vi vet ju inte orsaken!! Nöden har ingen lag sägs det ju..

Men det är nog väldigt viktigt att dom hamnar vid lugna, vana, vuxna människor! Så att dom INTE råkar ut för några skador på tänderna, blir stressade osv. (Alla flyttar är väl lite stressande men det är ju värre om dom hamnar hos skrikiga ungar som inte kan låta bli dom en sekund, kanske tappar dom osv….)

Hoppas det går bra för ungar o mamma iaf!!

Tindrah
0

Tack hopi! ja jag letar ju efter en erfaren kaninägare så därför valde jag att skriva här men det gick inte så bra tydligen..

Tindrah
0

Sedan kan jag ju också tillägga att detta inte är någonting som görs med glädje, det handlar inte bara om att "sälja alla kaniner",  Ni som har kaniner och bryr er om dom vet vad det betyder och man vill att de ska komma till ett bra hem om de nu måste säljas.

Hopi
0

Nej.. det är synd att det ska vara så här tycker jag.. Alla har olika åsikter, men man måste ta lite hänsyn oxå. Tycker iaf jag..

Tindrah
0

men som sagt- är det någon intresserad som bor i sthlm mejla!

Tindrah
0

jagematilda@hotmail.com är min mejladress -endast för intresserade, är inte intresserad av att tjaffsa med ngn här

E_hjo
0

Söta!   =)

myriis
0

#35: Vuxna människor? Tror nog barn kan lyckas minst lika bra…

Earny
0

Se nu börjar den där kärringen myriis slänga in sina dumma komentarer. Du verkar störa dig på folks beslut som du inte har något med att göra! Låt oss som inte vill ha din jävla åsikt vara!

myriis
0

#43: Detta är ett forum? Vet du vad ett sådant är lilla vän? =)

myriis
0

#43: För övrigt har jag kontaktat Crewen om ditt beteende och förhoppningsvis gör dem ngt åt det snart. Har inte heller någon lust att förstöra allas trådar p.g.a att du inte kan kontrollera dig själv.

Elina.
0

Varför hoppar man på folk som försöker leda allt till rätta?

Dessutom, vilken kaninmänniska som faktiskt vet något om kaniner skulle vilja köpa en unge av en så oseriös uppfödare? Man säljer inte kaniner under 7 veckor!

Myriis: Be crewen kolla påhopparens IP-nummer med, tror att någon användare här på kanin iFokus gjort denne medlem för att jävlas med dig, användaren är dessutom registrerad idag.

twinnie
0

Men kära nån! Är det någon som överhuvudtaget läst varför de säljs? Har man inte tid/plats är det bättre om kaninerna kommer till ett nytt hem!

twinnie
0

Men kära nån! Är det någon som överhuvudtaget läst varför de säljs? Har man inte tid/plats är det bättre om kaninerna kommer till ett nytt hem!

Elina.
0

Twinnie: Tar man kaninungar så tar man ansvar över dem och vårdar dem tills dem är leveransklara. Djur är inga leksaker!

myriis
0

#46: Jo, har bett dem. Mejlade Kajsa som verkar vara mest aktiv just nu. Men har inte fått ngt svar.. Får helt enkelt se vad som händer. Dock hamnar jag ganska lätt i tjafs, så jag blir inte direkt sårad :P

Earny
0

Men snälla om det är någon som ska bli utslängd här så e det du myriis. Och just det ett forum är en plats där folk ska ha trevligt och inte höra dina idiotiska åsikter!

twinnie
0

#49 Hur kan du veta om parningen var planerad? Det kan lätt hända tjuvparningar ..

myriis
0

#51: Ska även be dem spåra ditt ip-nummer =) Så vi får väl se vart det hamnar!

Elina.
0

Earny, vad är det för vits med en massa personliga påhopp på myriis? Gangnar det dig på något vis eller var skaver det?

Noa-Nisse
0

Asså om jag inte har fel för mig så ville inte Tindrah att vi skulle skriva mer i denna tråden förutom om man var intresserad av att köpa själva kaninerna.. sååå,, jag tycker vi kan respektera det och INTE skriva saker som inte hör till denna tråd….

Medarbetare på Hundar.ifokus

myriis
0

#54: Har troligen gjort ngt som irriterar henne. Kan väl vara att jag tyckte hennes hona var för tidig att para vid 16 veckor.. ;P

Elina.
0

#52: Även fastän det är en tjuvparning så är man tvungen att ta ansvar över ungarna. Det är ju helt och hållet personens eget fel om det händer en tjuvparning! Vet man att man inte kan ge ungarna den start på livet som de borde få så är det mycket bättre att avliva ungarna direkt.

Nereida
0

Men GOOOSH! Låt människan göra vad hon tycker är bäst!  Myriis, exempel, Varför reagerar du så otroligt häftigt om "Trindrah's" beslut? Håll dina taskiga åsikter för dig själv! Du behöver inte gå och "tjaffsa" runt i nästan Alla inlägg ;@

Till Tindrah; Om jag bara hade bott i sthlm eller närheten hade jag säkert åkt och tittat på dom ;D Så Otroligt söta ^^    
Fortsätt leta efter intresserade personer. Ett fint ex. är ju Blocket, att annonsera på, om du inte redan gjort det än förståsss ;)

myriis
0

#58: Jag får inte lägga mig i, men du får lägga dig i vad jag gör? :-P

twinnie
0

#57 Men har hon inte plats, råd eller tid så har hon inte det! Det känns som om du verkar tycka att hon ska köpa ett nytt hus bara för att få plats med två ungar som ändå är 6 veckor & fem dagar! Dem är mogna att flytta, enligt mig.

Tycker det är mycket bättre att ungarna får ett trevligt, nytt hem än att de avlivas! Verkligen. Är väldigt emot "onödiga" avlivningar.

Nereida
0

#59 - Hur ska man annars säga till dig att sluta hålla på så dåligt mot endel >;( ?

myriis
0

#61: Mejl ? Oskyldig Eller möjligen skriva vänligt så svarar jag vänligt ^^

twinnie
0

#62 Hittils har du inte svarat särskillt vänligt även om man själv skriver vänligt ^^

myriis
0

#63: Jaså? ;) Ett exempel? ^^

Elina.
0

#60: Då är det allra sista man ska göra Att ta en kull! Eller vet inte människor längre vad planering är? Och varför skulle man inte kunna ha kaninerna i några dagar till så de hinner uppnå den rätta åldern? Det kan inte vara fråga om pengar, det kostar inte mycket att livnära ett par kaniner några fler dagar.

Nereida
0

#63 - Så om t.ex. en person råkar ha en dålig dag, och skriver på ett lite dåligt sätt, så blir du irriterad och arg och börjar redan skapa kommentar med en dåligt attityd? Istället för att säga till den personen att "lugna ner sig och inte ha just den attityden så skriver du tillbaka på dåligt sätt?!  Är det Det du menar?

Man kan faktiskt få någons attityd att ändras!

twinnie
0

#65 Jaså, okej. Då ska jag inte uttrycka mig mer om detta, eftersom allt jag tkr verkar vara fel ^^,

#64 Njaa, det är bara en känsla jag får när jag läser dina meddelanden. Har inga exempel.

#66 Men gud. Myriis skrev "Eller möjligen skriva vänligt så svarar jag vänligt" Och det tyckte jag lät konstigt då jag tycker att hon själv svarar elakt även om man själv är trevlig.

KajsaM
0

Nu låser jag denna tråd.

Inlägget är låst för nya kommentarer