Para eller inte?
Jag och mamma har funderat på om vi ska följa vet. råd eller fråga er här om vi kan para igen?
Som några kanske vet så åt Betty upp sin unge som hon fick i våras. Hon mådde riktigt dåligt i en vecka. Det var nästan på liv och död. Men nu lever hon och är en underbar kanin. Och när detta hände ringde vi vet. och dom sa att vi inte skulle para igen för då skulle hon gör så igen och jag är osäker på om det stämmer för min pappas morbror har haft kaninuppfödning sen 1990. Och han och hans fru säger att dom inte äter upp ungen igen.
Så jag vill höra eran åsikt. Jag tror på vet. och jag tror på min pappas morbror så jag är jätteosäker. Så jag vill ändå höra eran åsikt. Vad tycker ni? Para igen eller låta henne bli en sällskapskanin ev. hoppkanin?

jag tycker du kan pröva igen, hon kanske åt upp den pga av att den inte var frisk eller något liknande, tycker ni vore pröva 1 gång till så hon iallafall får en possetiv kännsla över att få ungar :)
#1 Jo vi såg sen att ena benet var mycke kortare än det andra. Som om det var ihop tryckt…Så det var ju därför ;) Okej ;) Ska fundera lite extra och så kanske det blir små bäbbar i vår ;)
jag hade inte testat :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

#2 ja kaninerna har ju den instinkten att döda dom som är dåliga/sjuka, jag tycker ni ska göra det :D
Det är ju ingen som kan säga vad som egentligen kommer hända. Veterinären kan inte säga "honan kommer döda sin unge igen", och din pappas morbror kan inte säga "hon kommer inte göra det", för ingen av dem vet ju hur just din kanin kommer reagera.
Personligen hade jag inte parat honan igen, men testa om du verkligen känner för det. Så länge du är medveten om risken så gör du ju även ett medvetet val.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Jag hade undvikit att para om henne igen.
Inte just pga att hon åt upp ungen, utan för att du skriver att hon mådde riktigt dåligt i en vecka och det var på liv och död.
Det är anledning nog för mig att inte para om.
Okej ska tänka över det extra nu..Men är lite mer för att låta henne bli sällskapskanin…
Hade inte parat igen.
Okej har tänkt igenom. Det var mycke om och men innan jag bestämmde mej. Hon får bli sällskapskanin ;) Ska skaffa teddys och ha i Avel och hon får bli min kelgris :D
#9 klokt beslut :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.