Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2733 ggr
[TheoA]
0

Hur gör ni?

Jag skulle vilja veta hur alla uppfödare gör med hanar + Honor..

Jag skulle vilja ha en hona så jag kan ta 1-2 kullar… Därför vill jag ju inte ha dom i samma bur..

Hanar kan ju bli lite "oroliga" och kissa in sitt revir när han känner doften av honan.. Har ni honan längre bort från hanen eller har ni dom "nära" varandra?

Dum fråga kanske.. :P

Zvintos
0

Jag har haft mina vägg i vägg utan några som helst problem (dvs i en fackbur).
Inga skvättande hanar överhuvudtaget. Glad

Westham
0

Slänger in en fråga.. kan en hane bli skvättig och hanig om han aldrig får ens känna doften av en hona mer än vid PARNING?
Menar om han är van med hondofter kanske han inte blir så skvättig och så??

MVH John

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar

[h-malm]
0

#2 Min hane har alltid skvätt kiss, innan vi inte hade någon hona hemma också ;)

[TheoA]
0

Putt!

PrinzeZz
0

har alla mina kaniner i ett kaninstall, har ungefär lika många hanar som honor och dom bor vägg i vägg och ser varandra

Har aldrig haft en enda snuskig hane, visst har man väl blivit pissad på men inte var dag direkt.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Fridaaaa
0

Mina är i samma bod och går hur bra som helst :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Emelie
0

Jag har både hanar och honor sittandes tätt intill varandra i en 6-fackare, och det fungerar alldeles utmärkt.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Kickan90
0

jag har 2 fack, min hane bor under honan och det fungerar utmärkt =)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

hjartelyckanskaniner
0

Har två hanar på varandra och en hona under de och sen 3 honor framför de och det är ca3m bort. Alf har skvätt på Tosca när hon suttit i sin bur. Han skulle träffa mig men missade.

Fick flytta Sven till buren ovanför Alf för annars blev han förbannad. Alf kunde ju träffa honom och när jag hade tagit i Alf så var Sven ännu mer grinig.

Alf kan ha luktat på en hane precis innan han ska hoppa en bana och ändå hoppar han bra. Hade Sven fått göra det så hade han velat stå och lukta på henne hela dagen.

Alf har alltid skvätt ner mig och kommer alltid göra det. Han har fobi för att kissa i buren så han skvätter ut det istället. Han har sina idéer.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

[TheoA]
0

Tack för alla svar :)