Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1790 ggr
Kickan90
0

När blev era könsmogna?

Hej,

När blev era kaniner könsmogna?
Ni får gärna skriva rasen =)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Fridaaaa
0

Min lejonhuvade ddv/lejonhuvade hona blev könsmogen vid ungefär 4 månaders ålder.

Min lejonhuvad ddv hona vet jag ej då hon var ca 3 år när hon kom till mig.

Min BJ/okänd hane vet jag ej då han var ca 1 år när han kom till mig (men dem mognar ju senare än dvärgkaniner gör så).

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Emelie
0

Det är olika från indvid till indvid, men mina hanar har alltid blivit könsmogna runt 4 månaders ålder, medan honor blivit det senare. Jag har lejonhuvade kaniner som du vet.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Kickan90
0

okej, jag vet inte riktigt om min hona är könsmogenObestämd min hane vet jag med 100% säkerhet att han är redo.

min hona är en dvvrex och är 6mån om 5dagar…

Medarbetare på

Emelie
0

Tycker iallafall att du bör vänta tills hon är 6 och en halv, eller 7 månader. Det är inte bra att ta onödiga risker. Då kan du vara mer på den säkra sidan! :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Kickan90
0

aa jag ska vänta, hon är inte villig alls så jag har inget val ändåFlört blir att vänta tills november ungefärg,men hur ofta ska jag försöka kolla hennes könsorgan om brunst?

vill gärna ha lite koll på den när de är dags, har ni bilder på en brunstig hona får ni gärna lägga in den xD

Medarbetare på

[sstorm]
0

Jag skulle vänta tills 8 månader, att tvinga ett djur få barn när de är i tonåren känns inte rätt för min del

Kickan90
0

blir inte det lite väl mörkt i december för PARNING?
jag vet faktiskt inte riktigt när jag ska para henne men jag vill gärna försöka hålla lite koll på brunsterna så att jag kan räkna ut när hon får nästa brunst så att man inte missar någon sen när man vill para henne.

Medarbetare på

zezagena
0

Min dvvädur hona var tidig, före 4 mån, fick sin första kull när hon 7.5 mån, min lejonhona könsmogen vid strax före 6 mån, fick första kull vid 9 mån

Tror brunstcykler varierar beroende på årstid o humör- ca 14-30 dagar mellan. Mot våren ökar chansen att honan villig o då är hon ju i bra ålder oxå =)

Lycka till

Kickan90
0

okej, min hona är född 9/4 2010.
får väl se när hon kommer igång, vill ha en kull på henne innan 12mån, har några månader kvar ^^

Medarbetare på