Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 354 ggr
Fudge
0

Behöver lite hjälp - Igen!!

Fudge vill jättegärna gå ut utomhus & jag vill gärna gå ut med honom! Är det smart eller måste jag vänta HELT tills snön försvunnit? Han är innekanin men har varit utekanin.. Han har rättsåbra päls.. Eller blir det för stor chock isf? Det är 3+ ute..

KajsaM
0

Du kan ta ut han i ca. 10 min :) Även om det är lite snö kvar ;)

[Niike]
0

Ja det ska nog gå bra! Men tänk på att inte ha ute honom för länge, 10 min räcker nog, som Kajsa_ skrev!:)

Keso
0

Inga större problem att ta ut honom nu temperturskillnaden är inte så stor mellan ute och inne. Sedan är det värre att ta in en ute kanin än ut en innekanin. Man kan lätt ta ihjäl en utekanin genom att ta in den när det är föera minus grader ute och låta den vara inne i värmen. Kaniner klarar kyla bättre än värme.

Fudge
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min mamma sa att jag kunde ta ut honom på balkongen, äre ok? Asså "balkong" terass kanske man ska säga eller kan han få skutte lite i snön?? :) ( Glad över svaren att jag kan ta ut honom)

P.S Äre så att jag kanske tar ut honom 10 minuter i typ 3-5 dagar sedan förlänger jag tiden? D.S

myriis
0

Jag tror du kan se själv hur länge han kan vara ute =). Du ser nog om han fryser!

Fudge
0

men.. Jaja X)

Hopi
0

Om du tar ut honom 10-15 min nu, så är det ju snart varmare ute oxå, då kan du förlänga tiden! ;)

Clariiz
0

Ja det går nog bra ;)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com