Bebisarna kom idag
Imorse kom våra efterlängtade valpar!!!
*lycka*
Den första föddes 06:55 (hane), den andra föddes 07:14 (tik), den tredje föddes 08:02 (hane), fjärde föddes 08:42 (hane), den femte föddes 09:43 (hane) och den sista föddes 10:43 (hane).
Vet att det inte passar in här men jag ville bara berätta! Är SÅ glad!! =))
Ingen som vill se bilder va!? hihi
Åh, vad kul :D Grattis! Var dock tvungen att fundera ett tag om det var illervalp eller hundvalp, haha xD Grattis!

Hundvalpar! =) Tackar!!
Aww, sött :D Ras?

75% pinscher och 25% dobermann.
5 bruna & en black and tan =))
Aww. Sluta :P Nu blir jag sugen på en valp ju :P Men jag har en av mina lurv vovvsar här bredvid, aw xD

Sööööt :D

GRATTIS-GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!
Jätteroligt! Vad sött med små valpar!!! Nu har ni fullt upp ett tag framöver!! hehe.

Vilka underbara!!
Grattis!
Åååh, så söta!!:D Kan inte jag få en av dem?:P Haha, eller iaf köpa en av dem :P Dumt att titta på så söta valpbilder när man längtar efter en till vovve!:P

GRATTIS :D
vad kuul :)
Men vilka söta!!! Stort grattis till er alla!!!!!!

Tusen tack allihop!! Här sitter en som är himla stolt över sina små guldklimpar =)

Så himla söta de är valparna! 
Åhh så himla söta<3 ! Skulle vilja ha allihopa!:) Grattis!!

Vad äre för ras? :o

#24 Läs igenom tråden så får du reda på vad det är för ras.

mmm…

gud va söta!!!!

Vilken liten söötis!!! =) Urgullig!!!
Har ni några köpare på valparna ännu eller? Kommer ni ha en kvar kanske? ;) Och hur blir det med Qroma, blir hon kvar?
(Många frågor på en gång!! hehe)

Grattis, såå sööta :D

Grattis! Suuper söta :D Självklart får du skriva här elr du mååste skriva här 
Ååh, jag hade så gärna velat ha en av valparna!=) Om du har satt ut en annons om dem så funderade jag på att svara faktiskt :P Men jag har inte gjort det än av ngn anledning =/ De är riktigt fina iaf!:D

#32, klart Du får svara på annonsen som kommer!! ;o) Vart bor Du nånstans? Du får gärna maila mig om Du vill! Suzzie_Pinscher@hotmail.com
Jag har sån otrolig beslutsångest, vi sa ju att vi INTE skulle behålla nån men jag är sååå kär i lille "lill-Lukaz" =/

Har en stilla undran…..hmmm
Har jag kommit på KANINsidan…eller HUNDsidan??
Är inte intresserad av hundar…om ni förlåter…
Det finns visst redan en hundsida, om jag inte sett fel?
// Shintaida
men du behöver ju inte läsa denna tråden om du inte vill?! :O det finns ju många som frågar saker eller tar upp saker som inte har med kaniner att göra ;) och jag hade också villjat visat upp mina små söt valpisar om jag hade fått för de människorna som man kanske pratar mest med här inne på iFokus. fast jag vet ju inte hur det är med Pinscher2..

Medarbetare på Hundar.ifokus

#35, Ingen som tvingar Dig att läsa denna tråd! Å här är det så mycket trevligare människor (med undantag för vissa) som gör att man hellre berättar här än på andra ställen!!! Å om Du läser huvudinlägget så står det klart och tydligt "jag vet att det inte passar in här…" Å det är väl ett fritt land vad jag vet!? Å varför kan man inte låta andra få visa sin lycka!? Om man får fråga!?

Kajsa, guuu vilka godingar!!! =)) Pussa lille Viggo från oss! =)
#33 Ja, jag kan ju maila dig!
Jag bor i Kiruna
Men ska flytta till skåne, så det blir flytt tvärs över landet! Ja, om ni har tid borde ni behålla honom!
Innan du skrev att du ville behålla honom så stod det mellan honom och tiken. Helst tiken kanske iofs, då jag har en tik här hemma. Jag får maila dig ikväll efter hundgym!

Såååå söta så att man bara vill slå sönder dataskärmen och ta ut dem 

#35 Det är väl klart att hon måste få visa sina supersöta hundvalpar, det skulle jag också ha gjort om jag hade en hund som fått valpar.
Suzzie: Dina valpar är verkligen jättegulliga, om du har tid är det klart du ska behålla en.
Är inte dina katter rädda för hundarna? För du hade väl katter?

Det är därför det finns "Måste skriva av mig". Gå in på dom andra ifokusdajterna så får du se att alla tråder är utanför ämnet :) Ja Suzzie jag ska puss han nu ;)
Nu har jag mailat dig Pinscher2!:D Hoppas att jag får svar idag :P Blir otålig när det gäller ngt roligt :P Hur går det med bebisarna?=)

Alltså, herrejäklar! Ditt mail Sandra (_stj3rnfallet_), det kallar jag ett BRA svar på en annons! Tänk om alla kunde skriva så där…!
Ser fram emot att svara på Ditt mail! =)

#48 Haha, tack :P Jag har fått höra att jag är bra på att skriva ;) Jag kanske är en naturbegåvning :P Haha =) Nä, men klart man måste svara ut efter vad du vill veta, annars blir det ju svårt för dig att veta om man är ett tillräckligt bra hem eller inte.. Jag är väldigt seriös när jag svarar på en annons, iaf när det är ngt jag verkligen vill ha, annars svarar jag nog inte ens :P Kul att du tyckte om det!:D
Usch, nu måste jag skriva 4 st sommarjobbs ansökan :P Jobbigt.. Hoppas de blir bra iaf =)
#48 Om man skulle lämna telefon nr så glömde jag det :P Men du kan ju få det efter att du har svarat på mitt mail =)

Ta det lugnt Sandra, glöm inte att andas! hihi Det är såna där svar jag gillar! Lycka till me sommarjobbsansökan!! =) Jag hör av mig lite senare! //Suzzie

Roligt men en tidig köpare ;)
#53 Okej, då kan jag pusta ut lite ;) Ååh, jag ahr sån lust att köpa färdigt grejer redan :P Såg att man kunde få ett halsband där det står hundens namn för bara 169 kr =) Men då vet jag inte om det är med eller utan bokstäverna.. Måste kolla upp det :D Vad bra, då behöver jag inte känna att mailet saknade jättemkt grejer :P Ja, det lär behövas =) Ska söka till Malmö.. Känns lite läskigt att jobba där för första gången, emn samtidigt spännande! Ett av jobben jag söker är till Plastikkirurgen (hoppas att det är rättstavat :P) i Malmö + 2 andra jobb där =) Ja, gör det!=9 Ser jag fram emot :D
//Sandra

Ok, Suzzie, där ser man att katterna inte alls verkar rädda för hundarna. Min katt (snart 17 år) brukar ju inte träffa hundar så ofta, men när hon gör det så sprnger hon iväg och gömmer sig :P

Frida, om jag säger så här: katterna avgudar inte hundarna direkt! Qokett gillar de ialla fall, hon är inte dryg på katterna som Lukaz är hela tiden. Bägge katterna håller sig undan Lukaz! Men annars funkar det bra!

Ok :)
Mina katter har ingen respekt alls för hunden
Men hon är en tax och de är inte så stora , haha:) Katterna är högre än henne. Men de har kul tillsammans, även att katterna är snart 2 och hunden snart 15. Lite åldersskillnad!!:P
Dålig bild men hade ingen annan. Det är Anja (hunden) och min gamla kisse Laban som tyvärr inte finns med. De katterna vi har nu är lika stora (minst!!) 
#35 Som många andra har skrivit: läs inte här då om du inte är intresserad!!!!
Det är ingen som har tvingat dig att läsa den här tråden!! Om du bara är intresserad av kaniner; läs om kaniner då! Men då behöver du inte kommentera det andra vill dela med sig av och visa upp.
Själv tycker jag att det är kul att pinscher2 visar sina små sötingar^^
_
Var bara tvungen att skriva det här, för jag tkr det är dumt att kommentera den här tråden, med så dålig anledning!_
Pinscher2 när får vi se nya bilder på sötnosarna?:P De är ju hur söta som helst!=) Jag gillar bilder!:P Iofs gäller det vad det än är för djur, men speciellt om det är ngt som jag vill ha :P Hoppas att det går bra med småttingarna och att mammahund mår bra!:D Väntar fortfarande =)

Sandra, jag håller fortfarande på och tänker igenom Ditt mail. Tankarna far hit och dit… Du bor trots allt jäkligt långt bort, och kommer flytta jäkligt långt bort och jag vill helst ha valparna lite närmre… Men vi tar allt via mailen sen! Hör av mig så fort jag tänkt klart!
Här kommer en nytagen bild på lilla tiken, Qendra.

Åh vilka pluttisar *ler*
#62 Jo, jag förstår det, då är det ju mkt lättare att hålla koll på hur valparna mår och om de har det bra där de bor osv. =) Så är det ju för alla. När jag fick Ginza i födelsedagspresent (kanske låter hemskt, men jag sa att jag ville ha henne och att jag aldrig mer skulle tjata om att skaffa fler hundar :P) så åkte vi 50 mil för att hämta henne och jag tror att Erica fortfarande är nöjd att hon sålde Ginza till oss =) Vi har ju tagit över hennes bror också, så de har väldigt stort förtroende för oss iaf. Vi har åkt och träffat dem några ggr och de har varit hit =) Jag tycker om att ha kontakten kvar, även om man bor långt bort. Jag brukar uppdatera dem ofta hur det är med Ginza och Gangster, skicka bilder på dem osv. I början hörde jag av mig ca 1 gång i månaden, men på senaste tiden har vi inte hörts så mkt.
Haha, det är ju bara jag som vet att hon kan få ett bra hem hos mig :P Men du som inte känner mig kan ju inte veta det. Lite synd på ett sätt att jag kommer bo rätt långt bort var jag än bor, eftersom att det är roligt att träffa personen/personerna man köpt hund av =) Jaja, jag hoppas att jag får veta snart :P Jobbigt att gå i väntans tider :P Hur som helst så är ju det viktigaste att du gör det du känner är rätt!=) Och självklart respekterar jag ju hur du än gör!=) Bara det att jag tycker att det skulle vara roligt om jag fick köpa en bebis, men jag tycker att det är jättebra att du är noga!
Jättesöta bilder förresten!=) Glömde nog skriva det :P

Ja Du Sandra, jag tror att jag har bestämt mig… ;o)
#69 Jaså?:P

Vi pratar mer imorrn, via mail! ;o) Ska sova på saken!
Ja, gör det =)

*Hur går planerna mellan er?

Kajsa: Planerna går nog bra. Ska strax skicka iväg ett mail till Sandra, har bara SÅ svårt att bestämma mig. Men jag tvekar inte en sekund på att hon skulle bli en BRA matte till en av mina ögonstenar, absolut inte. Bara jag som är så nojig me att skicka iväg valpen så långt då jag helst skulle vilja ha de närmre. Anledningen till att jag vill ha de rätt nära är för att jag gärna vill hälsa på de (som jag gjort me förra kullen) och dels ifall det skulle hända nåt (som det gjorde me lilla Qroma som vi fick tebax förra onsdagen). Ja jag vet, jag är lite hönsmamma, men jag kan inte rå för det. Det enda jag tänker på är valparnas bästa…!
Men snart Sandra, kommer ett mail till Dig. Ska sätta mig och skriva direkt…

Jag förstår sig Suzzie! men du har ju ett tag på dig ;) ca. 8veckor ;D
Ja, jag väntar så snäll här på mailet :P Varför fick ni tillbaka Qroma? Det gär väl inget att du är lite hönsmamma =) Är väl bra på ett sätt. Det som är synd med valpköpare är att de kan verka så himla bra och "rätt", men sedan visar det sig att de inte alls var som man trodde =/ Det märkte jag med personerna som tog valpar från Ginzas kull. Redan när de bara var 1,5 år så var 2 av systrarna ute på annons =( Var jag som upptäckte deras annonser och meddelade Erica direkt. En som köpte valp var en rätt ung kille i 20 årsåldern och de träffade ju honom innan valparna var lev klara och han verkade jättebra osv. sedan slutade det med att hunden sattes ut på annons av hans syster p.g.a att han totalt inte brydde sig om valpen längre.
Den var alltså 5 månader och fick bara göra sina behov inne =( Han slutade bry sig om valpen bara för att det tog slut mellan han och hans tjej, vilket jag anser är lite löjligt, då hunden faktiskt är ett liv! Valpen böt aldrig hem vad jag vet och jag hoppas verkligen att hon har det bra! Tråkigt när folk tar en blandis och så vet de inte ett skvatt om raserna och att det sedan slutar med att de inte kan hantera hunden. Därför tycker jag att det är jätteviktigt att man är noga med vilka man väljer att sälja valp till! Ingen vill ju se att ngn valp ur ens kull får flytta hit och dit hela livet! Man får faktiskt vara lite hönsmamma ;) Tycker jag iaf =) Hundens liv och uppväxt är väldigt viktig tycker jag, ingen hund ska behöva lida p.g.a korkade idioter som t ex såna som köper en bladis och sedan efter 1-2 v upptäcker att det är alldeles för jobbigt =/

Sådär, nu har Du fått Dig ett mail från mig! Bättre sent än aldrig! *blink blink*
#77 Jepp, såg det ;) Sitter och läser det nu :P
Haha, kan det inte bli närmare slutet av april nu?:P

8 veckor (snart 7) går på en svinblink!!! Jag lovar! =) Härligt mail jag fick av Dig, ingen kommer bli mer stolt än jag om allt Du skrev blir verklighet (tävla i lydnad till exempel) =))
Hmm? Hur bestämdes det? *lite nyfiken!* :) 

Som det ser ut nu så ska lilla tiken Qendra flytta till Sandra!
Vad kul! :) Grattis Sandra, valpägare snart då!:D *Avundsjuk!* Hehe! Men det är så himla bra, för min kompis, även granne till mig, har 3 taxar och en av dem har fått valpar!:) Det är vovvens första kull, och tro det eller ej, men det blev 9 valpar!! första kullen!! Den brukar det inte bli så många i..Och mamman har bara 8 spenar! De kommer få mata en med flaska!:) Men där kommer jag sitta mycket och gosa med dem:) Mysiigt!<3

Åh vad roligt :)
#80 Ja, jag får hoppas att tiden går fort =) Iofs så vet jag att det går rätt snabbt =) Tiden går fortare än man tror! Jodå, det kommer bli verklighet så länge det finns tävlingar att gå på :P Men det hoppas jag =) Lydnadsklass 1 går rätt fort att träna in, åtminstone med klicker träning som jag håller på med! Man får börja redan vid 8 veckors ålder. En tjej på instruktörs utbildningen har en valp som är 6 månader (blir väl 7 nu tror jag) och hon kan nästan alla grundfärdigheter. Ginza kan inte riktigt de jag tycker är onödiga för just henne, men hon måste lära sig det nu :P
#83 Tack, så mkt!=) Ja, hon är lev klar 21:a april och troligtvis hämtar jag henne 22:a april!:D Snart så blir lillpluttan min :P Ja, nog får du allt vara avis, då jag får en så fin vovvis ;) Haha, lite små skämt, men hon är jättefin!=)

Vilka söta bilder!:D Har ni bestämt er nu för att behålla Lill-Lukaz?=) Har är verkligen jättefin!=) Och min Qendra förstås ;)

Inget är bestämt Sandra, ängeln på axeln säger NEJ! och djävulen säger JA! =)
#96 Haha, lyssna på djävulen :P Allt blir mkt roligare då :P Nä, men ibland måste man väl få lyssna på den också =)

Grejen är den va, behåller jag en nu då kan jag inte köpa mig min drömhund (som jag planerar att köpa när mamma Qokett har gått ur tiden).
Men vi får se om 8 veckor hur det slutar =)
#98 Okej, ja, då kanske det var en annan femma =) Min drömhund är helt klart en Dogo Argentino, men de är sjukt dyra! 15 000 måste man ha om man ska ha råd med en sådan :P Och det är ju bara själva valpens kostand =/ Vilken är din drömhund då?=)
Haha, ja, hoppas att jag får se någon av de andra syskonen också, vore kul!=) Förhoppningsvis flyttar väl inte alla på en gång :P

Åh vad söta :))

#99, Dogo Argentino finns bland favoriterna. Helt klart en otroligt vacker ras!! Men dyr… =/ Min drömhund är American Staffordshire Terrier, en sån SKA det bli i framtiden! =) Har drömt om en sån i många, många år…
Ja nog borde det finnas några syskon kvar allt när Du kommer! =)
#101 Jaså?=) Ja, för mig ligger den högst upp på listan ;) Ja, lite lik Amstaffen i utseendet bara det att den blir större och bara vit :P Jaha, min kompis som jag har känt sedan lågstadiet har 3 st såna :D En liten pojke på snart 3 månader och 2 flickor!:D Hon ska para sin äldsta tik (som är 1 månad yngre än min Ginza) när hon börjar löpa och jag tror att valparna kommer i så fall vara lev klara i slutet av sommaren eller om det var till hösten :P Minns inte riktigt. Hon ska para Nova med en Blå hane och Nova är Blue Fawn. Jag tror att Madde hoppas på att det blir ngn blå valp. Amstaff är en fin ras, men man måste vara så noga när man köper hund, då Madde fick problem med en hund och var tvungen att lämna tillbaka henne, då den högg Diva när hon var yngre (Diva är nu ca 7-8 mån. tror jag), dessutom försökte hon bita henne en andra gång med.
Man ska verkligen kolla på deras MH! Då psyket är väldigt viktigt så att man inte får en hund som blir "knäpp" :P Tyvärr var Madde tvungen att lära sig det på den hårda vägen.. Det finns som tur är många bra uppfödare!=) Men jag skulle inte rekommendera att ta från kenneln Madde tog tiken som bet valpen ifrån. Hon är ingen bra uppfödare och hon socialtränar inte sina hundar. Dessutom är mamman till den hunden ännu värre än vad Maddes var.
Ja, annars är det väl lite synd om mamman :P Alla kan ju inte flytta på en gång :P Nä, men det ska bli roligt att hämta henne sedan!=) Jag måste ju boka biljetter snart så det vore bra om du svarade på den översta delen av mitt mail iaf :P Så att jag vet var jag ska åka!=) Annars blir det ju lite svårt :D Vet att mitt mail blev hemskt långt! Men jag är en babblis, tyvärr :P

Du… Jag kan tala om att min högsta dröm håller på att bli verklighet ;o) (Kolla bilden, hanen till vänster)
http://www.destiny.3w.se/ De här ska jag köpa av! =) BÄSTA kenneln jag kunde hitta! Dock hade hon drömvovven redan nu, jag som hade planerat att köpa om några år…!
Nu gäller det bara att skrapa ihop pengar till handpenning på 3000(!) kr, ni anar inte hur jag har försökt kämpat hela dan med att komma på en lösning!!
Men jag håller med Dig Sandra, man SKA vara extra noga om man köper Amstaff eller liknande raser! Du har helt rätt!
Jättefin :D
3000 tycker inte jag är så mycket :P Men det kanske bara är jag? När jag köper hundar blir det runt 10.000..
#103 Jaha, ska du köpa en sötnos!=) Han var ju hur söt som helst!:D Åh, Mississippi har jättefina hundar! Och föräldrarna till dessa valpar var verkligen fina!=) Det är synd att det är så dyrt att importera hundar, annars kanske jag också skulle ta en amstaff ngn gång ;) Undra hur mkt de har betalat för sina vovvar där ifrån? Man blir ju lite nyfiken :P Föräldrarna till valparna hade jag helt klart velat äga!=) Du får i så fall en fin valp, då föräldrarna kommer från början från en riktigt bra kennel och förhoppningsvis är de här svenskarna också bra uppfödare!=)
Lycka till! Och hoppas att det löser sig med handpenningen!=)
Jo, noga ska man vara, annars vet man aldrig vad man får för hund.. Och sen blir det svårt att lämna tillbaka hunden eller hitta ett nytt hem åt den, just för att man har blivit så fäst vid den.
#104 Men de är 3000 kronorna är ju faktiskt bara handpenningen, sedan kommer ju resten… En Amstaff går ju på mellan 10-15 000 nu! Haha, jag tror ju inte att du betalar 10 000 i handpenning :P Det skulle ju vara en enormt dyr hund i så fall :P Haha =)

#104, valpen kostar 12.000!! HANDPENNINGEN är på 3000(!) kr.
Åh så söt den är:) Hoppas du hittar ngt sätt att fixa pengarna..? Annars får du väl råna en bank..:P Skojja^^

#107, Lite lustigt att Du säger så, vi bor nämligen granne me banken ;o)
Vi får se hur det går, allt hänger på Per´s kusin nu… *NERVÖST*
#106: Jaha! Jag tänkte väl xD

Haha tänkte va bara 3000 ;) Viggo kostade 6000 :- :) Vad söta dom var Suzzie =)

Sådär, nu är HANDPENNINGEN på 3000 kr fixad. Sen är det bara 9000 kr kvar… Om några veckor kommer han hem! =)

Hehe bra att den är fixad ;) Ro´ligt med en liten söt bitig valp ;) Heehe
#111 Ni behåller inte Lill-Lukaz då med andra ord? Har glömt att fråga.. Hur går det med valpisarna?=) De växer väl så det knakar, antar jag?=) Haha, nu har Mickes tvillingbror fått se bilderna på Qendra och han längtar redan tills vi kommer dit :P
hehe vilken sötis! :)
#115 Ja, hon är riktigt söt!=) Men det är även hennes syskon också!:D

#117 Ja, hon är fin!=) Haha, min pojkväns mamma är redan förtjust i henne!:P Ja, men förstfödde har ju blivit värsta köttbullen redan!:P Han måste äta som en häst!=)
Haha, ja, det är nästan extremt jobbigt att vänta! Hemskt med sådan lång väntan! Haha, precis, blir ju inte det lättaste! Man tänker ju på det nästan hela tiden :P Man får väl sova mkt, då brukar tiden gå fort!:D Eller göra ngt som tar hela dagarna! Hm.. Få se hur vi lyckas med den uppgiften!:P

Gulliga halsband valparna har Suzzie ;)
Ja, de är jättesöta =)