Helt annan kanin!
Har haft lite problem med min Flizan, en 8 månader gammal honkanin, lejonhuvad ddv/lejonhuvad kanin. Hon har puttats och morrat i buren. Vi bodde i ett hus i vintras, då bodde hon inne (född 2 feb 2010), flyttade sedan ut och i maj-juni flyttade vi till min farmor tillfälligt och då bodde hon ute också. Sedan nu har vi flyttat tillbaka igen till det huset, har henne inne nu över vintern (dem andra 2 kaninerna bor dock ute i en bod) . Har bott här nu i 1 vecka och nu morrar hon nästan ingenting! Kan bli ibland men inte alls lika mkt och jag pysslar inte mer med henne än vad jag gjorde innan, det är ungefär det samma. Kan det vara så att hon trivs bättre inne? För över lag är hon supergo UTANFÖR buren men då morrig och puttas i buren men nu är hon ganska go i buren med. Vad kan detta bero på?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det verkar ju absolut som att hon trivs bättre inne, har hon större utrymme kanske så hon inte känner att hon behöver passa på sitt revir på samma sätt som ute?
Jag tror faktiskt att vissa kaniner trivs bäst inne, medans andra trivs bättre utomhus. 
Hon har ungefär samma yta nu inne som ute. Dock kan hon inte skutta fritt mer än i 1 rum pga hunden. (jag harfull uppsikt hela tiden). Hon hade utehage ute plus vanlig utebur, så springytan är inte så stor skillnad :) Men hon är född inne kan det påverka?
Det tror jag med faktiskt :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.