Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1929 ggr
sara1977
0

Kaniner och kyla

Hej!

Har köpt en liten kaninunge till hit hem för att våran stora ska få sällskap. Den stora bor i utebur. Men undrade nu så här på höstkanten. Kan man sätta ut kaninungen direkt ute? Hur snabbt bygger dom på sig vinterpälsen? Den är ju så liten och jag blir så orolig att den ska frysa ihjäl.

sara1977
0

Kanske ska tillägga att dom har ett stort isolerat hus med tre rum och kokvrå också :-)

Rozza
0

Du får väl prova att sätta ut den det skulle jag ha gjort.

sara1977
0

Jo jag har gjort det men är fortfarande orolig över om den klarar kalla nätter när den är så liten. Vill ju inte gärna komma ut och stackarna har frysit ihjäl.

Ljusta
0

Jag tog hand om en kanin nyligen som jag tyvärr fick för mig bodde utomhus… Nu visade det sig att han var van att vara inne så han blev förkyld. Troligen var det för att han var ovan vid temperaturväxlingarna som är mellan dag och natt.

Fryser ihjäl gör den nog inte, men den kan ju bli förkyld om det vill sig illa.

Ljustadalens kaningård

sara1977
0

Tack för tipset. Då får den vara kvar ute tror ja minsann. Den har varit ute en vecka nu och inte visat något om att bli förkyld. Men vart ju så rackarns kallt på en gång.

[molly-macy-ajax]
0

#5 Om den har varit ute i en vecka utan att visa några sorts tecken på att den fryser ska det inte vara några problem.