Utställningar?
Jo, det är så att jag har tre hanar här hemma med stamtavla. Jag skulle vilja ställa ut två utav dom. Jag är medlem i KAF.. tror jag x'DD har fått hem tjocka tidningar från dom i alla fall.
Jag var på utställning EN enda gång och det var för 2 år sedan. Och det jag undrar är då om det kostar något att ställa ut? Min mamma sa att det kostar runt 300 eller något? För när jag ställde ut min första, Zorro så var det gratis då det ingick i "låne grejen" under sommaren..
Tacksam för svar :-)
Nej, det kostar mellan 65-75 kr förutsatt att du är medlem i SKAF annars kan du ej ställa ut. Medlemskapet kostar runt 250-300 kr.
Kastanjegårdens Kaniner
#1 okej, jo så var det.. haha. Kom nyss på att jag VAR medlem DÅ :P är inte medlem längre, utan det var bara när jag hade den grejen under sommarn och vintern..
Ska kanske bli medlem igen.. får se hur det blir.. :)
Men tack för svaret :)
Vad var det för "låne-grej"? :P
Kastanjegårdens Kaniner
#3 jo, det kom en uppfödare till skolan och sa att man fick ha kanin/kaniner från juni/juli till november. Och så skulle man gå på en utställning i september/oktober eller något sådant om man ville. Och i november när allt var slut så fick man välja om man ville köpa kaninen eller lämna tillbaka den.
Jag tror jag var den enda på skolan ;o xDD<3 men köpte Zorro bara för att jag älskar honom :') han betyder något otroligt mycket för mig<3 han är en värdefull liten bebis för mig :) haha ^^ en riktig pussgurka och tryn nisse <3
Blir du medlem igen och är under 18år vilket jag tro du är, så blir du junior medlem det kostar 200-270kr beroende på vilken förening du väljer att gå med i. Och blir du medlem efter den första Oktober i år är du med året ut och hela nästa år.
#4 det där har jag läst om i medlemstidningen. att uppfödare lånar ut kaniner för att uppmuntra yngre att bli medlem och lära sig med om utställning och utställningsdjur. Tycker det låter som en jätte rolig grej och önskade att fler kunde göra så kanske något jag borde föreslå till min förening ;).
#5 okej! :) Jag är under 18 ja, är 13 år. ;)
Jo, jag tyckte att det var jätte kul, det bvar nära på att jag inte fick först. Uppfödaren hade med sig en fransk vädur, hon var jätte stor! :) haha! och så hade hon med sig några utav hennes ungar, man fick hålla i ungarna.. :) jag tror jag var den enda i hela skolan faktiskt…. ;o
#0 lånar tråden lite, hoppas ok.
#1 är kostnaden per kanin?
kan man ta med annan kanin som man själv inte ägare till.?.
#7 Ja det kostar ca 65kr per kanin :) Jag har ställt ut kaniner åt andra så ja det går…
#7 Det brukar så i annonsen hur mycket det kostar per kanin (allt från 60 till över 100kr beroende på utställning och plats), ibland kan det skilja mellan A-klass(vuxnadjur) och B-klass(ungdjur). Och ja man kan ställa andras kaniner det har jag gjort flera gånger men inget man direkt syltar med.