Kanin iFokus

Kanin

Etikettminneslunden
Läst 1643 ggr
Saaara
0

Sötnos <3

Snart finns hon inte mer… Snart dör hon. :'( Hon bara ligger där i buren bryr sej inte om nått, grymmt smal, kladdigt bajs, snuva, könet har svullnat upp jätte mycket! och magen är svullen. Tror att hon har trumsjuka. Vi har självklart pratat med Vettrinär och dom säger att det inte finns ngt man kan göra. :'( Vi bara går o väntar på att hon ska dö nu. :'( Vi vill att hon ska dö naturligt hemma. Hon får somna in imorgon annars. :''( Lillia Sötnos <3333  Kan inte fatta att det är sant trodde aldrig att hon skulle bli såhär sjuk. :'(

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

malinroth
0

Huvva vad hemskt, sackars liten :( Tycker ni borde avliva henne så fort som möjligt så hon slipper lida <3

Fridaaaa
0

Tyckte inte heller att ni ska vänta, kaninen lider ju nu.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Saaara
0

Jo, men kommer inte in till någon vettrinär idag mamma jobbar. Jag har pratat med mamma och hon säger att om..imorgon om hon finns kvar då. <3Gråter Mamma ville ge henne en chans…men jag ser ju att det inte går. Hon kommer inte bli bättre. Gråter

Sara

Fridaaaa
0

Men ingen annan som kan köra eller att veterinären kommer till er?

Saaara
0

Det tror jag inte…bor ju 3 mil från vetten

Sara

Fridaaaa
0

Ja men det är ju inte så långt, vet en veterinär som körde så långt, distriktsveterinärer gör det :)

Saaara
0

Ska gå ut o kolla till hon nu. <3

Sara

Fridaaaa
0

oki

Zvintos
0

Hör av dig till uppfödarna runtomkring och se ifall någon kan hjälpa dig låta henne somna in.
Att vänta tills imorgon med att avliva henne är inte snällt alls när hon mår som hon mår..

Saaara
0

Hon verkar må lite bättre nu!! Plockade gräs och då kom hon fram till mej! :') Jag tror det kan vara värt att ge hon en chans. <3 Jag väntar tills imorgon och blir hon inte bättre då så…Gråter

Är det någon som vet varför hennes kön har svullnat upp? alltså det är läskigt vad stort det är.

Sara

[Kaninlycka]
0

Om du säger var du bor så kanske det finns någon uppfödare i närheten som kan komma och hjälpa till så kaninen slipper lida? Precis som NinniH säger så är det inte okej att låta henne lida.

Antingen så låter ni henne somna in direkt eller också tar ni henne till veterinären. Man ger inte sitt svårt sjuka djur en chans genom att sitta och vänta.

Saaara
0

#11 Du har rätt! Jag har bara så svårt att fatta att det är sant att hon ska avlivas!  GråterJag bor utanför Borås. I en by som heter Hökerum.

Sara

Saaara
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är Sötnos <3

Sara

[Kaninlycka]
0

#12-13 Hon är jättesöt din kanin!

Du kanske kan ringa din mamma och be att ni åker in med henne till veterinär ikväll om det finns någon som har kvällsöppet? Förstår att det måste vara jättehemskt för dig. Eller om någon känner till uppfödare i närheten som kan avliva humant så kanske de kan få höra av sig till dig?

Saaara
0

#14 mamma kommer hem om en halvtimme nu…Det ända sättet jag vill är att låta hon somna. <3 Lilla SötnosGråter

Sara

annaforsgren
0

:( fy så tråkigt. Har hon svullen och spänd mage så kan det vara trummsjukan tyvärr. De kan få det av blött/jäst gräs. Hoppas det ordnar sig.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Saaara
0

#16 Jag hoppas hon klarar sej det är min srörsta önskan!! Men är tyvär berädd på det värsta. Gråter 

HEnnes kön har ju svullnat upp!! ser jätte konstigt ut! Ingen minsta aning vad det kan varaGråter ngn som vet? Farligt?

Sara

annaforsgren
0

#17 kanske någon sorts inflamation i livmodern:( ring genast veterinär och fråga, åk in med henne också då det kan vara allvarligt.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Saaara
0

#18 Vi ska åka in idag med hon…fyfan :'( Kan inte fatta att det är sant! x'(  Sötnos<33333333

Sara

malinroth
0

Hur gick det?

Saaara
0

#20 Hon blev bättre igår så vi åkte aldrig in med hon men nu idag så blev hon sämre igen. Och äntligen insåg mamma hur sjuk hon är och att vi måste åka in med hon. Så imorgon. :'(<3 Men ska bli skönt att hon inte lider mer. <3

Sara

imsuchadiva
0

Onödigt lidande, du vet väl att det är lag på att kaninerna ska slippa sånt?

Saaara
0

#22 Ända sedan hon blev sjuk har jag velat åka in med hon så hon får somna. Mamma säger till mej hela tiden "Hon dör naturligt. Hon är så sjuk. hon dör snart" Jag säger då till hon "Men tänk om hon inte kan dö? Man kan ju inte bara låta hon ligga där och dö om hon lider fattar du la?" Och så blir det bråk. Och vi har ingen bil och bor på landet så vi kommer ingenstans. Men imorgon får vi en bil och åker in med hon.

Du ska bara veta hur jävla dåligt jag mår för att hon lider! Gråter varje gång jag ser hon. Det är hemskt! Jag vet det! Jag hatar det. Jag har vetat hela tiden att jag måste göra slut på lidandet.

Sara

Saaara
0

Hon dog inatt :'(

Vila i frid Sötnos <3

Sara

Plopp4
0

R.I.P! Gråter

Hälsningar Jossan