RiP Dixi Stampeson
Jag vill nu tacka min kanin Dixi för alla år (ett ynka) som jag haft med henne. Så: tack Dixi Stampeson, tack för allt du gett mig!
Dixi har idag, 14/9 - 2010, avlivats pga hon var aggresiv. Hon avlivades när jag gick i skolan, för jag orkade bara inte vara med och se henne somna in för evigt . . .
Dixi var en bra hoppkanin, som jag ALDRIG hann tävla med. Hennes rekord var 50cm högt. På längd var det 100m!
Gråter, gråter och ännu mera gråter.
En tröst är att jag får hem lilla Chester på fredag.
Jag har gjort en liten text om Dixi Stampeson, hoppas ni läser hela.
**En kaninängel är död, borta för alltid
**
När ens bäste vän är död och gråten är slut, det finns inga tårar kvar, och chocken har släppt, då börjar man tänka på vad man upplevt med sin bäste vän. Dixi Stampeson var min bäste djur-vän i ett år och jag glömmer aldrig den dagen då jag fick henne, den dagen för något år sen, sista Juli. Jag satt hela kvällen i hennes bur, hon trivdes hos mig och jag trivdes med henne. Jag kunde ha henne lös, hon sprang bort en bit, men sen rusade hon till mig, för att säga "tryggt hos dig matte". När vintern kom började jag träna lite hoppning med henne. Hon var sååå duktig, flög över 10cms hindrerna som värsta duktiga ninen <333. Sen på sommaren, efter att hon fyllt 1 år, drabbades hon av värmeslag. Dagen efter blev hon ilsken. Och det var där jag tror hela började. Sen blev hon snäll. Sen blev hon ilsken. Sen blev hon snäll. Sen blev hon aggresiv, och det gick aldrig över. Ungefär den 12:e September insåg jag att det här var ett slut. Det kunde inte fungera här. Hon var aggresiv. Det var bara så. Och hon bet alla. Då beslöt jag mig att avliva Dixi. Sen tingade jag en liten kaninunge, och insåg att jag gått vidare.
Tack Dixi, TACK för allt du gett mig! Tack för alla dagar, och alla månader. Alla timmar. Alla minuter. Alla sekunder. Du och jag, FÖR EVIGT! Tack, tack tack. I love u forever.
//Saga
(på bilden visas Dixi Stampeson, som 8-v kaninbebis!)
R.I.P Dixie Stampesson 
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Hoppas MIN Dixi har det bra i himelen <333
Tänk, nu kanske hon sitter i en skog av höga smaskiga berg av havre och äpplen, och sallad.

R.I.P Dixi 
Vad fin text du skrivit! När jag läser hör jag vilken bra kompis hon varit! 
R,i,p.
medarbetare på allergier.ifokus .
RIP lilla vän. Nu får du skutta på de evigt gröna ängarna.
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 

Sov gott Dixi
. Får tårar i ögonen av den fina texten du skrev…
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Tack alla!
Nyss varit ute och städat buren, kände att jag fick lov att göra något istället för att sitta vid datan.

Beklagar… Sånt är aldrig lätt 

R.I.P :(
Dixi Stampeson du var mitt liv,
jag älskade ju dig
Du var och är min lilla nin-tjej
Jag älskade dig –
trots att du var en B!tch,
och du rev en så det sa ”skriiitch”
Du bet mig och du morrade åt mig,
tillslut fanns det ingen utväg
Du fick gå dödens väg
Ett ord jag vill säga –-
i love u so much, my little rabbit—friend.
Ha det bra i himelen!

/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Flera timmar utan Dixi. Vet ej hur jag ska känna, hela kroppen är ett virrvel-varv av känslor!
Åååh, RIP Dixi:(<3
Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv
R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.
"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"
RIP Dixi 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Nu börjar det kännas, hon är borta! :´( Men vet att jag gjorde rätt beslut.
Tycker inte att en 11åring ska behöva att ett sånt val. Men beklagar kaninens avlivning :(
Hehe är faktiskt 10 ^^
Haha, ska fylla 11. (A)
Men mamma lät mig bestämma, och det blev avlivning. Pallade inte när hon morrade, bet och klöste.
Vi lämnar det där. Tycker jag:(
Haha, okay.
Om du menar mig!
R.I.P… Hoppas du har det bra Dixi!!
#12 Fin text!
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
RIP Dixi!:( *tröstkramar*
Tack alla <3

Gud vad sorligt, vet att du älskade henne!
Började gråta när jag såg tråden :(
Hon mådde nog inte helt bra om hon var så, skönt att få vila då.
Tröstkram till dig <3
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#25; Tack! Känns som om hon fortfarande finns hos mig! <3
beklagar. Fick själv ta bort min 1 åring akut igår. Hade bara haft henne i 2 veckor. Ta hand om dig.
R.I.P
Fin text!
/ Tilda
R.I.P Dixie Stampeson! 
Beklagar verkligen

R.I.P Dixi 
Fin text du skrev..Blev helt tårögd