sår under ögat !
Jag vaknade idag av att mina två kaniner bråkade.Min hermelin/dvv hade lyckats ta sig ur buren och in till min belgiska jätte ! jag rusade upp ur sängen å tog upp vivas (hermelin/dvv) och slängde ut henne på balkongen då hon egentligen är en ute kanin men de hade regnat så mycket så hade tagigt in henne. jag försökte se om hon hade blivit skadat eftesom hon är så liten men hon verkade må bra så jag gick till skolan.
Nu ser jag att min jätte kanin har fått ett sår precis under ögat inte så jätte stort och hon verkar inte bry sig så mycket men ögat har blivit lite rött/svullet ser de ut som och halva såret har redan fått en skårpa så då håller de väll på att läka ? men ska jag typ rengöra den biten av såret som fortfarande är öppet eller ska jag bara låte de va ? tror ni att jag borde åka till vet så dom får kolla på såret ? men jag själv tycker inte de såg så jätte farligt ut men mest orolig över att ögat såg så rött å lite svullet ut..
tack för svar !
Det hände min kanin med engång. Men det har läkt nu för längesedan. Så jag tror att det kommer att läka.
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se