Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 920 ggr
E_hjo
0

Hur trivs kaninerna?

Hur pass bra trivs era kaniner i sina burar egentligen?
Vill dom ut och skutta hela tiden eller är dom nöjda om dom får vara i buren?

Brutus är en ganska tråkig kanin, den enda tid på dygnet han vill skutta är på morgonen.
Öppnar man buren på dagen så hoppar han ut men sen skuttar han in fortast möjligast igen. =)
Han älskar sin bur, det känns ju tryggt iaf. =D

KajsaM
0

Hampus tycker om sin bur, men hans bur är som också källaren :D Men det är inte alltid han vill in ;P

myriis
0

Candy älskar sin bur. Hon sitter gärna där hela dagen ;) Men Roxy vill gärna komma ut ^^

Clariiz
0

Mina kaner älskar sin box. Visst tycker dom det är roligt att byta miljö ibland men efter ett tag skuttar dom in igen. Har man dom i koppel hopapr dom till kaninhus dörren när dom vill in.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Kaninboll
0

Fudge trivs i sin bur superbra!

Han skuttar inte gärna in, men de har ju sina dagar, låt honom komma ut mitt på dagen, efter du kommit hem från skolan, låt honom vara ute, även om han vill in- han måste få sin Motion, ge honom godsaker & kela med honom så att han lär sig att det är kul att vara ute från buren

KajsaM
0

Jag möblerar om varje vecka i buren så han tycker det är lite roligt ;) Fast han kanske hatar buren, vad vet jag :D

Matilda_91
0

Även fast det är Albin som har den stösta buren så är det han som oftas vill ut och skutta ;) Han står ofta och hänger på gallret medans Gizmo trivs i sin bur med utehage :)

Zvintos
0

Har 2st som absolut INTE vill lämna sin bur! Men dessa två är väldigt rädda utav sig, och trivs inte i hagen (där får de smått panik).
De andra vill ut ibland, beror lite på väder och så.
Sen har jag en hona som JÄMT ska upp i famnen och kela.

Alla dessa bor utomhus, men den sistnämnda kommer flytta in till våren. Så hon kan få all uppmärksamhet hon vill ha och förtjänar. =)

KajsaM
0

Roliga kaniner alla har ;O)

Matilda du har nog skämtbort Albin ;P Hehee

kanin
0

kanin trivs jätte bra i sin bur.Det är någon gång han skuttar ut ur den. Glad

Noa-Nisse
0

jag hoppas att min kanin trivs bra! men det tror jag också att han gör! jag tycker att min bur är lite liten så han är i sin bur nästan enbart på natten, på dagen är han in hans Hage och skuttar rundor! men han ogillar nog inte sin bur iaf!

Medarbetare på Hundar.ifokus

Lorelei_91
0

min kanin trivs så bra att han såver så djupt att man får rysta i honom för att han ska vakna ! :P

Denna kommentar har tagits bort.
Sofiia
0

Mina kaniner Älskar verkligen att vara inne i buren. Oftast ligger dom utsträckta. :)) Om dom ska rastas så föredrar dom sommarkvällarna då dom är som "skuttigast". :)

reddie
0

Vår kanin har ingen bur. Hon bor i stallet och har vi har ställt kompostnät mellan två boxar så hon har en yta på ca 2x 2,5 m att skutta på. Hon har en frigolitlåda som värmer gott de kallaste dagarna. Förut fick hon springa lös i stallet ibland men nu ligger det lite råttgift lite överallt så hon får hålla sig i "buren".
På sommaren har hon en bur på 1x2 meter som hon bor i på natten och är i sin Hage som är ca 3x3 meter.
Ibland får hon gå i sele och ibland skutta lös.

[Ny familjemedlem- Vilma (fd. Bamse)](javascript:void window.open('Slideshow.aspx?Login=reddie&&BinaryId=d571c07c-7b51-4321-8255-ebae0d7c01cb', 'slideshow', 'width=750,height=550,menubar=0,resizable=1,scrollbars=1'))

Firestorm
0

Mina kaniner vill alltid ut, men det är ju inte på något sett för att dem inte trivs i sina burar :S Det är ju för att dem helt enkelt älskar att vara ute och springa och gräva sönder våran fina gräsmatta ^-^

Mina burar är 120x60, 100x50 och 177x50 centimeter, har sitthyllor och hus och andra grejjer att göra, men dem vill endå alltid ut.. :)

Frida-L
0

Mina kaniner älskar sina burar!

SaraB
0

#14, vilken lyx din kanin har, typ drömmen för alla kaniner att få spring fritt så ;)

Shadow.B
0

Min kanin försökte äta sig in så han älskar nog buren…