Torka rönnbär
Någon här som torkat rönnbär förut och vet hur de ska vara när de är färdiga? Det är nu första gången jag torkar rönnbär och dom har nu varit i ugnen i några timmar men dom är nu kladdiga och verkar inte vara färdiga på ännu några timmar. Nån som vet ungefär hur länge det brukar ta och hur de ska se ut? Antar att de ska vara helt torra bara? trodde inte de skulle ta såå många timmar, då hade jag nog gjort det nån annan gång och inte börjat på eftermiddagen :P just det, jag har ugnen på ca 50grader..
Jag brukar också torka åt mina kaniner. Och de brukar nog vara lite kladdiga då de är färdiga, så du behöver inte oroa dej ifall de känns lite knappriga också. 
Skippa ungnen och låt dem ligga och torka vanligt istället. Bätte för miljön.
+ C-Vitaminerna hålls bättre i dem om de får torka på naturligt sätt.
Ja, torka på nautligt sätt säger jag också! :) Tar ca 1-2 veckor, men det är det värt.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Rönnbären blir vackra dekorationer om du hänger upp dem att torka.
Man kan binda ihop dem med ngr cm mellan och hänga upp klasarna (med löven) som en girlang.
Och som #2 säger är det bättre för miljön också.
Lotta
---------------------
www.lottasullisar.se
#1 Tack :)
#2#3#4#5 hade ju redan haft dom i ugnen massa timmar så nog fick dom torka klart där. tror jag listade ut när dom var färdiga iaf.
Sen att knut inte tyckte om dom är ju en annan femma, han tog emot dem några ggr i munnen men spottade ut varje gång, ingen höjdare med andra ord. Hoppas Asta tycker om dom iaf.
Jag sätter rönnbärerna på en tråd och hänger i fönstret :D
_Kram Evelina
_