Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 2496 ggr
Friheten
0

Rabbit Royal

kan nån hjälpa mig förklara RR`s storhet? varför är det såå bra.

Behöver man komplitera med annat?

Zvintos
0

En sak som är bra med RR är att det har en väldigt låg fetthalt.
Det jag har märkt är att det även kan öka aptiten på en kräsen kanin (enligt mina erfarenheter).

Huruvida man behöver blanda eller ej är lite olika.
Mina fick enbart RR innan jag flyttade och det gick alldeles utmärkt.

riiffen
0

Det känns lyxigare än att ge vanlig pellets, tycker iallafall jag^^ Jag ger mina kaniner ren RR och de älskar det. ;) :P

medarbetare på allergier.ifokus .

[sstorm]
0

Ger kaninerna mer aptit och ser roligare ut :)

Friheten
0

Tror jag fick det som övergångsfoder till minsta tjejen,

Katti
0

Nej, det kan jag inte då jag absolut inte är övertygad om denna storhet Flört.

hjartelyckanskaniner
0

Kan kompletera med ett pellets om man har en aktiv kanin, dvs hoppkaniner. De kan lätt gå ner i vikt om de bara får RR. Mina får RR och djur & natur. Funkar super. Varje individ får ju olik mängd med mat för att inte bli för smal/tjock. Men så är det ju hos alla. De som går upp i vikt lätt får 0,5dl-1dl och de som kan röra en klo och går ner jättemycket får 2dl:)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

zezagena
0

Köpte häromdagen RabbitRoyal, vilken doft när jag öppnade påsen!

Frisk, örtigt färsk :D det är klart att kaniner har andra luktsensorer än mänskor men visst känns det aptitligt servera en skål RR.

Ska dock blanda det med Groov125..

loppan1
0

Vart köper man Rabbit Royal? Lät ju mumsigt att det luktar friskt och örtigtFlört. Nu får min dv Cuni complete och det luktar ju absolut inte friskt och örtigt men hon gillar det skarpt!

[sstorm]
0

djurmagazinet har i vissa butiker, annars är de rätt svårt att hitta. Bromma zoo har med

loppan1
0

Då ska jag checka med Djurmagazinet. Fast de rekommenderade Cuni så de kanske inte har Rabbit Royal. Lite långt att åka till Bromma för att köpa kanin matSkrattande. Jag gör mkt för min kanin men inte alltFlört

[BonnieL]
0

Finns en tråd om just det på Kanin-Net Glad
(Skötselråd --> Foder)

zezagena
0

# 10 Bor du nära Haninge har de på Foderboden 15 kg/200 kr

loppan1
0

# 12 Bor i S-tälje så det känns lite långt att åka till Haninge för att köpa kaninmat. Men jag ska kolla runt i fall det säljs här också.

Workingdog
0

#12 har dom RR på foderboden? Eller menar du Cuni? ;P För när jag var där så fanns inte RR iaf och det var i förrgår :P
Och dom hade inte små påsar med kanin och marsvin heller xD

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

loppan1
0

Jag var ute på RR:s hemsida och enligt dem så har Foderboden deras foder där! Tyvärr fanns det ingen återförsäljar i närheten för mig. Såg att man kan få det hemskickat också men tyvärr var de stora säckarna slut.

En tanke jag har bara: min dv är ju van vid pellets och jag såg att detta foder inte är pellets. Är inte risken stor att de bara väljer sina godbitar och inte allt? Kan man då vara säker att de får i sig allt som de ska ha då?

Zvintos
0

#15: RR innehåller pellets också.
Visst kan de välja ut det godaste, men jag har hittills aldrig varit med om någon kanin som inte ätit upp allt.
Till skillnad från riktig gnagarblandning där de flesta kaniner väljer ut det godaste.

loppan1
0

#16 Ok! Det såg gott ut på bilderna så jag ska testa så fort de får in det igen..

LinneaJohaanson
0

Mina kaniner åt bara upp pelletsen och inget annat! Hahha

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Fornuddens
0

#4 John, om du menade det jag skickade med Fudge så är det inte bara RR, utan även Edel också :) Tycker det är bra att inte endast ge RR, utan även blanda i med något annat också.. RR har ganska låg fetthalt och för mig har det inte fungerat att hålla dom i form på endast det. Men annars är RR + edel den bästa varianten jag testat!

#14 Jag har köpt Royal Rabbit på Foderboden så länge jag har använt mig av fodret, så dom ska ha det! :)

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.

Zvintos
0

#18: Vad sjutton är det för knasiga kaniner du har? *skratt* Skrattande

LinneaJohaanson
0

Ja du det undrar jag med, och har dom nyss fått hö så äter dom inte pelletsen utan knaprar på sitt hö. Och rör inte pelletsen alls! Knäppa kaniner jag lytckats samla på mig!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se