Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 482 ggr
Anneliiw
0

Är såååå lycklig!!!

Igår fick ja hem mina efterlängtade kanin bebisar. Lina och Sotis. Efter många om och men gav min pojkvän med sig när han såg denna lilla (Lina) varelse. Nu va det så att hon hade en bror. Och vi ville inte lämna han själv för dom va så goa tillsammans. Så vi rådfrågade hur man kunde göra. Dom sa vi kunde ha dom ihop i början tills dom blir könsmogna sedan kunde vi kastrera hanen och försöka sätta ihop dom igen. Vi ville verkligen inte sära på dom så vi bestämmde oss för att göra det.

KajsaM
0

Åh vad roligt! Grattis!! :) Ja, eftersom dom har bott tillsammans så kan du ha dom det till dom blir könsmogna och sen kastrera hanen, hur gammla är dom? Bilder på dom små? Glad

Anneliiw
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dom sa dom va 7½ vecka lite små kanske men hade inte ja köpt dom så hade någon annan gjort det. Först ut på bild Lina

Anneliiw
0

Här kommer Sotis

Anneliiw
0

Lite dåliga kort är tagna med mobil

KajsaM
0

Åh vad sööta! Tips: Akta att dom äter för mycke tidningspapper :)

SagaoAlfred
0

Åh, vilka söta :-)
Du får fota en massa mer sen!
Har du bara tidningspapper som underlag i buren?

Anneliiw
0

Nej nej det är inte buren har gjort en provisorisk inhägnad inne. Det är trägolv som är såpa halt . Dom kunde inte gå annars. Men ja kollar dom hela tiden.  Tyckte dom skulle få springa av sig lite. Här är buren

kanin
0

Va söta dom varGlad

Anneliiw
0

Tack Tyvärr blev inte bilderna bra men dom är sååå söta och ja är så glad. Går och pratar med dom hela tiden. Just nu sover dom tillsammans

SagaoAlfred
0

Okej, va bra :-D
Dom var jättesöta iaf.. hoppas på att se fler bilder sedan!

Ååh, jag vill också ha små söta kaninungar nu ju! :P

KajsaM
0

#7 Jaha :) Hur stor är buren?

Anneliiw
0

Buren är 120x50. hög vet ja inte men den är jättehög.

KajsaM
0

#12 Jaha, trodde den var typ 90 elr nått ;)

Anneliiw
0

Nej ja köpte en stor ville dom skulle ha utrymme

kanin
0

Det är som min bur.

Anneliiw
0

Läste någonstans att ungar ska ha fri tillgång till pellets tills dom är 8 månader stämmer det?

Tribe
0

det är lite olika. Men 6 månader brukar jag sluta med fri gång eller tidigare. Det rår på hur kaninens vikt är, om den blir överviktig snabbt så drar ja ner lite..

Anneliiw
0

ok men då ska dom ha fri tillgång nu iallafall när dom är 7½ vecka

amand
0

Grattis! Vad kul! Jättesöta var dom! :D

KajsaM
0

Jag hade till Hampus var 7 månader fri tillgång till pellets :)

Anneliiw
0

Jättebra kajsa då vet ja hur ja ska göra. Är så tacksam för alla råd.

myriis
0

Tror du ska skilja dem när dem är typ.. 10 veckor. Dem måste nog bo själva ett tag hur som helst, för inte kan man kastrera en alldeles för ung kanin? O_O

myriis
0

Sen ska jag inte dra mitt snack om hur dumt det är att kastrera kaniner för att ha dem ihop (enligt mig) :P

Anneliiw
0

Nej man ska inte kastrera den för ung. Vi kommer skilja dom åt så smånigom. Men så länge dom är små och inte könsmogna skulle det funka. Men vi får se tiden ann.

Vi ville verkligen inte sära på dom. Sotis verkar så beroende av lilla Lina

senna
0

Väldigt söta :D . Lina liknar min lilla Ronja lite ^^ .
           bifogar en bild på henne :)

Anneliiw
0

Ja dom är ju ganska lika vet du vad hon har förteckning???

Melle_bus
0

Supersöta kaniner =)

Såg att du har en likadan bur som jag fast min är 148x74. Har du kontrollmätt din bur, där jag köpte min sa dom att min skulle vara 150x85 men det var den inte…….fel från tillverkaren sa dom till mig, bara tänkte eftersom den såg mindre ut än 120.

Lycka till med kaninerna =)

Anneliiw
0

Jodå ja mätte den. DEn stämmer. Men den ser mindre ut på bilden. :-)

senna
0

#26 - Nej tyvär vet jag inte :S

Sanell
0

#27 Köpte du också din bur från PWSS? Fick hem min bur därifrån förra veckan och mätte den med en gång och naturligtvis stämde inte måtten. Har pratat med dem fram och tillbaka nu och ska få tillbaka fraktavgiften som kompensation eftersom de säger att leverantören påstår att det är rätt mått på buren. Men de har inte ändrat måttangivelserna på hemsidan och dessutom har de höjt priserna nu såg jag.