Hur gör ni?
Har en liten fråga(: Kan tänka mig att många av er där ute jobbar/går i skolan på dagarna, så hur gör ni med kaninernas utevistelse elr liknande?
Själv åker jag till skolan halv 7 och kommer inte hem tidigast förens 5 så i veckorna får mina turas om att skutta i kaninhuset. Ibland om jag har mer tid så brukar jag hinna ta ut 2 st i sele.
Jag har 13 st och slutar nästan halv 4 varje dag,har gjort ett shema så varje kanin får komma ut minst 5 dagar i v.Antingen sele eller Hage,på helgen brukar dom få vara ute länge och ofta och iblan hopptränas :P
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
Smart det där med schema! :)
jag åker till skolan kl 7 på morgonen, och är hemma allt från kl 3-9.
Dagarna jag kommer hem kl 9 hinner jag inte med så mycket mer en att kolla igenom alla kaniner så dom mår bra och ge dom mat, annars brukar jag se till så minst häften får vara ute i hagarna varje dag. Och låter dom turas om så om några var ute dagen innan blir det dom andra dagen efteråt.
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Jag går i skolan från halv 9 eller 9 till 3. Går hemmifrån vid halv 9 eller 8. Men mamma är hemma så hon brukar släppa ut dom och sen går jag ut med dom i sele och så när jag är hemma :=)

Jag brukar ta ut dom när jag kommer hem, men sen har jag valt bort att ha språk i skolan på dom "vanliga" timmarna så jag får ganska mkt håltimmar. Så ibland om jag orkar cyklar jag hem och släpper ut dom då och så kan dom vara ute den tiden som är kvar av min skola. :) Innan på våren och sommaren hade jag dom ute när jag var ute/i skolan men nu när det regnar hela tiden känns det inte så kul..
Har mina kaniner installade i skolans kaninhus (går naturbruk på gymnasiet). så jag går dit när jag har lust och tid och har ett schema där jag skriver upp datum och vad kaninen har gjort den dagen.
Jag börjar halv nio och slutar sju. Mina får inte komma ut varje dag men har man skaffat sig kaniner får man helt enkelt ta sig tid till dom. Har då 11 kaniner!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Glömde skriva, har 8 kaniner
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Ja precis som #7 säger (: Dom är roliga dom små liven :) Har 7 st + 2 kullar på G.