Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 3605 ggr
Rabbitzz
0

Pris

Vilket pris tycker ni är rimligt att sälja kaniner för?
Jag själv tycker att det varierar för kanin till kanin.

conejos
0

Tycker det inte spelar någon roll om kaninen är utställnin,hopp eller kelkanin.Jag säljer mina för 300-350,tycker det är ett bra pris,då vet man att de nya ägarna är seriösa.Och tänkter ta hand om det.Annars kan dom ju bara köpa en kaninunge på blocket för 50 kr.Skulle aldrig sälja en kanin under 200 om jag inte kände den nya ägaren väl.Jag vill att dom hamnar i bra hem och får den tid det förtjänar.Kommer kanske höja till 400 så småningom.

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

[sstorm]
0

Jag tycker man ska våga ta betalt för sina kaniner!

Jag har ett "utgångspris" sen drar jag av på priset beroende på defekter skönhetsfel etc.

Så här ser de ut ungefär

Rastypisk lejonhuvad kanin svenska linjer: 500kr
Icke rastypisk lejonhuvad kanin svenska linjer: 350kr

Då kan man dra bort 50kr på de rastypiska, för de är de jag får i fickan ;)

[h-malm]
0

Jag har betalat 350 och 400 för alla mina kaniner, Tycker 400 är lite mycket, runt 300 är OK tycker jag ;)

Loverabbits
0

Jag tycker att man ska våga ta betalt! 500 till 700 kan man ta för en kanin tycker jag. Men dock inte över tusen.

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

[sstorm]
0

Min dyraste kanin kostade mig totalt 1000kr för kanin + transport hem, helt klart värda pengar!

Loverabbits
0

#5 Vad var det för kanin?

Läste först tiotusen. Hehe…

[sstorm]
0

#6 Mini rex från UK som troligtvis inte ens är utställningsbar ;)

Loverabbits
0

#7 :)

Vet en som säljer wienertecknade rexdvärgvädurar för 1500, det tycker jag är ett för högt pris.

Rabbitzz
0

Själv tycker jag att 150-500 är lagom pris att ta betalt för sjävla kaninen, sen kan man ju dra på lite av vissa orsaker.
Chester kostade bara 150, hehe.
Kaniner borde kosta 500, det är ju DJUR! Så jag fattar inte egentligen varför en hund ska vara så dyr, och en kanin så billig :d

[sstorm]
0

#8 teddytassens? ;)

Loverabbits
0

#10 Nej, inte den uppfödaren jag tänkte på men skulle kunnat ha vart…

[Airo]
0

Jag har köpt en kanin för 450 kr och en för 500.

två av mina hanar med stamtavla kostade 300 kr. min tredje med stamtavla fick jag gratis av min pappas jobbarkompis släkting.. x)

sen köpte jag min ena kaninhona för… 250 kr

själv säljer jag för 250 kr. Hemmet är viktigare än priset tycker jag. :)

Friheten
0

Jag skulle kunna köpa dyrt för att behålla rasens renhet och höja statusen, samt få rätt köpare som inte släpper ut eller avlivar för icke livsavgörande problem.

Kolla på renrasiga katter. Flera tusen kostar dom.

Workingdog
0

Jag köpte min ena för ca 400. Och min hane för 250 tror jag det var och sen min lejonhuvade hona för 150 kr :) men tycker 300-500 är bra pris :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Busangardens
0

Det är så varrierande men jag skulle nu sätta en marginal efter vad jag själv är beredd på att betala nämligen mellan 300-1000kr. Köpte en Belgisk Hare några år sedan för 1000kr. Sen har jag ju också köpt kaniner som kostat under 300kr men de är då "omplacering" dvs kaniner som säljs på blocket (ej av uppfödare). Bröderna jar har här hemma som tillkom för inte så länge sedan kosta 450kr/st.

Så mycket handlar väll om vad man själv är beredd att betala och det kanske är lite därefter man sätter priserna också.

[Kaninlycka]
0

#13 Håller helt med dig här!

Jag skulle lätt ge 1500-2000 kr för en kanin jag vill ha från en respekterad uppfödare. Renrasiga katter kostar mycket mer än så, men då säljs de chippade och vaccinerade samt veterinärbesiktade också utöver reggade med stamtavla.

Skulle i och för sig inte vara så fel med id-märkning och register av alla kaniner (oavsett ras) med ägare med tanke på alla kaniner som verkar släppas ut osv.

Tummen upp för uppfödare som vågar ta betalt för sina kaniner så länge de gör det av rätt orsak, dvs inte för att de föder upp massvis och vill bli rika på det.

minkaninester
0

Jag köpte min ena kanin för 600 kr. 
Vilket jag inte tycker är speciellt mycket.
Skulle lätt betalat över 1000 kr för en kanin som jag vet
har bra föräldrar och goda kunskaper till banan.

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

Rabbitzz
0

Skulle också kunna betala över 1000 för en kanin - som har mycket bra föreldrar och har bra hoppstil och är riktigt duktig på banan.

Rozza
0

Tycker det är lite olika beroende på vilken köpare man har tänkt sig köpa djuren. En barn familj kanske inte köper en kanin för 500-800kr för sällskap? ne menas det är helt normal och ta för oss som förstår kaninens värde.

Jag har alltid tagit lite för mina kaniner så att köpare gett mig en slant extra för min ärlighet. men ska höja priset.

Har tagit 150kr för blandras kaniner (normal pälsade) och 250kr för blandras teddy korsning typ lejon 250kr men nu kommer jag höja med 100kr beroende på.

Mina renrasiga ligger kvar på samma pris som det alltid gjort på 400kr med stamtavla. Till lägger att dom är dvärgharar.

hjartelyckanskaniner
0

Beror på vad jag ska ha kaninen till. Utställning och Avel med föräldrar på 94,5-95p kan jag ge 6-800Kr för. En hoppkanin med föräldrar som är S ch-Gd ch kan jag ge 1000-2000kr för. Finns ju chanser att det inte blir bra hoppkaniner mellan de men finns även stor chans att kaninen blir elit på 1 år eller så. Har betalar 750kr för en kanin + transport.

Har betalar ca 5000kr för alla mina kaniner.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Emelie
0

Själv tar jag 400 för renrasiga kaniner med stamtavla, och 300-350 för kaniner med härstamningsbevis. Är kaninen dock väldigt rastypisk så kostar den 450-500 kr.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

rabzzit
0

Det varierar vad det är för kanin.

Om den har stammtavla så 450-600

Om den har härstämmningsbevis 350-400

Om det inte ingår något ( förutom lite av fodret som kaninen äter ) så 250-300

Elin.

Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.

MarHai
0

Jag säljer de ungar som inte är utställningsbara för 300. De utställningsbara tar jag 500-700 för, beroende på "kvalité".

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Hagalundskaniner
0

Jag skulle kunna betala rätt mycket för en kanin. Det är endå ett djur som kommer bli din bästa vän och som du förhoppningsvis kommer få många lyckliga år tillsammans med!

Mvh Linnéa

Hagalund´s kaniner - uppfödning av dvärgvädur, teddylöwen & dvärgvädur rex
www.hagalundskaniner.weebly.com

[ninnakm]
0

Dom kaniner jag köpt har kostat (kelkaniner 200 och 350) och utställning 300, men jag kommer att sälja dom utställningsbara för ca 400 kr;)

Friheten
0

Jag har inte köpt en enda kanin :( haha inga burar heller 2omplaceringar och en sötnos.

Valkyrie
0

Diana kostade 1000, sedan åkte jag ju till Gbg från stockholm för att hämta henne vilket också kostade flera hundra med tågresan :) väääärt!

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Onslow
0

Jag säljer personligen inte kaniner, men tycker att en kelkanin inte ska kosta mindre än 300, helt enkelt för att många inte följer lagen om att man inte får mata sina reptiler med levande djur.
Därimot tycker jag att en hopp/utställningskanin som har anlag för bra meriter kan kosta runt 600-800 kanske.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

KaninenWilma
0

Jag tycker runt 400kr är ett bra pris.