Diska matskålen
Tänkte bara höra med er hur noggranna ni är med att diska kaninens/kaninernas matskålar? Med diska menar jag då inte med diskmedel osv, utan endast rengöra den ordentligt.
Själv gör jag detta med kaninernas matskålar ca 1-2 gånger i veckan.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Det blir åtminstone en gång i veckan ibland två.
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
Jag gör det när jag städar burarna, alltså 1 gång i veckan ungefär.
Min stora hona har en förmåga att bajsa och kissa i skålen varje dag x)
Speciellt om jag inte fyller på med godsaker haha
Jag kör dom i diskmaskinen typ varannan dag eller så;)
I gång i veckan blir det renputsning i vattenskålen och matskålen 
Ibland mer.
mina kissar i skålarna ibland så kanske 1 gång i veckan diskar jag med diskmedel och annars (om dom inte har kissat förståss) så torkar jag bara ur dom med en handduk :)
♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥
~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥

Diskar när jag städar buren, ca en gång i veckan, fast det är bara honorna som har matskål, Ludde får jobba lite så häller ut lite mat i botten så får han lite att jobba med också ;)
#5 Oj, blir inte dina vattenskålar smutsiga oftare än en gång i veckan? Jag är tvungen att tvätta ur mina vattenskålar ungefär varje dag, eftersom det blir en beläggning på insidan.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
jag måste också diska mina vattenskålar varje dag;)
Jag sköljer ur dom ordentligt minst en gång/dag. Diskar bara någon gång ibland, eftersom jag gör ren den så ofta.
Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.
har ingen matskål till min nin
Jag gör det oftare under sommaren, men brukar diska/byta skålar en gång i veckan och torka av dem med en fuktig, ren trasa några gånger i veckan.
När det behövs och jag orkar!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Jag har typ 8 matskålar och 3 kaniner
så när kaninerna har ätit upp maten så sätter jag helt enkelt skålen i diskmaskinen och sen när det är matdags igen så tar jag en ny^^ Vattenskålen sköljer jag ur varje dag, diskar den för hand med diskmedel kanske var tredje dag eller nåt. Samma med vattenflaskorna typ.
medarbetare på allergier.ifokus .