Kanin iFokus

Kanin

Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 2629 ggr
Loverabbits
0

Torka bananer

Hej!

När jag torkar bananer till kaninerna blir de alltid som kladdiga, lätt bruna men endå lite knapriga. Jag undrar blir era också så eller går det att få dem mera hårda?

Tack på förhand!

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

Loverabbits
0

Putt

Linnet
0

Har aldrig torkat bananer till kaninerna, däremot ibland gett dom färska bananer, det funkar ju lika bra, om man nu överhuvudtaget behöver ge banan, det finns ju så mycket annat att ge.

Loverabbits
0

#2 Har också gett dem färska men om man torkar håller det lite längre och så blir det inte så kladdigt för jag har det när jag tränar dem. :)

Emelie
0

Mina har också blivit så när jag torkat. Det är så de blir, så det är ingen fara.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Loverabbits
0

#4 Okej, då blir det till att torka lite nya idag!

[h-malm]
0

När jag torkade blev dom bruna, så jag trodde dom var ruttna så vi slängde dom :/

riiffen
0

Hehe en tanke som slog mig :P Om man har typ ett förråd eller garage eller något, kan man inte ta någon sorts papper, typ tidningspapper, lägga ut bananskivor på pappret och för att undvika flugor typ sätta något över, kanske en plastback eller något? Skulle nog ta någon/några veckor men.. :P

medarbetare på allergier.ifokus .

Linnet
0

#7 Tror inte det är nån bra ide, det tar ju alldeles för lång tid, så bananerna hinner bli dåliga. Sen kan du ju inte sätta plastback över då torkar dom ju inte, det måste ju vara luftigt. Men som sagt jag tror inte man kan torka på det viset.

riiffen
0

#8 Men tidningspappret suger ju upp? Om man bytar tidningar typ en gång om dagen då?

Loverabbits
0

#9 Tor inte att det funkar. De är nog inte så smakliga sen…

Friheten
0

Man kan skiva med skalet på. På snittytan lägger man liiiite citron. Sen torka med ett snöre. Skalet ramlar bort när det torkat, och det sura finns knapt. Dom blir inte bruna. :) så gör jag med avokado (som jag äter inte ninerna)

Linnet
0

#11 Torkar du avocado? Avocado ska man i alla fall inte ge till marsvin, vet inte hur det är med kanin.

riiffen
0

#12 Han skrev ju att han äter det själv och inte kaninerna :P Och nej, kaniner ska inte äta advocado.

Friheten
0

Asså avokadon torkar jag inte :P bara lägger lite citron på för att den inte ska brun o ful :)

Linnet
0

#14 Ok tyckte det lät lite konstigt.

#12 Jovisst det såg jag väl, men funderade bara om det var likadant med kaniner, att dom inte ska äta avocado.

riiffen
0

#15 Okej Glad