vill bara berätta
för ca 2 år sen hade jag en kanin hon var en dvärgvödursblandning, svartbrokad och hette Tullan. En dag märkte jag att hon hade kissat blod i buren, jag blev självklart väldigt orolig och ringde veterinär genast. veterinären sa att jag skulle avvakta en vecka och om det inte gav sig skulle jag ringa och boka tid för undersökning. nästa dag var Tullan död. Det var hemskt, hur kunde veterinären säga så? Hur är det möjligt att han gjorde en sådan miss? Att kissa blod är ju väldigt allvarligt men jag litade såklart på veterinären.. Har ingen bild på henne på den här datorn men hon var en väldigt söt liten krabat. jag hade bara haft henne i ca 2 månader, fick henne av en tjej som tröttnat. hon var inte så kelen men väldigt nyfiken och på god väg att bli tamare.

Så hemskt. Jag var med om något liknande igår. Ringde först till en veterinär som sa som den du pratade med, men jag ringde vidare. Vi fick komma till ett ställe där de undersökte henne noga och när jag tog beslutet att hon skulle få somna in tog de väl hand om både henne och mig.
Förstår inte hur veterinärer inte kan ta såna saker på allvar. Oftast litar man ju på vad de säger, man tror ju att de vet vad de pratar om.
Brukar det inte vara typ cancer i livmodern om de kissar blod? Då brukar man avliva dom iaf. :/
Det värsta är väl att man tyvär alltför ofta vet mer som privat kaninägare än de flesta veterinärerna… Önskar att fler veterinärer skulle vilja specialutbilda sig inom kaninerns hälsa och sjukdommar!
#1 va jobbigt :( rip lilla kaninen din. och ja precis, man litar ju på en veterinär..
#2 jo så är det kanske, jag vet inte. ja :(
#3 det önskar jag med!