Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 770 ggr
[Eichan]
0

torka bröd?

hej =)  Jag har hört från många att man kan ge vanlugt torkat bröd till kaninerna. Men hur torkar man det , och vad för bröd ska det vara?

KajsaM
0

Vanligt mjuktbröd. Hur man torkar? Då jag torkade rönnbär så hänge jag upp dom på en tråd och så fick dom hänga i matkällaren. Istället för kulor så ta en bit bröd och trä på tråden :)

Sofiia
0

Jag lät den ligga över natten. Jag har hört att det helst ska vara mörkt bröd också.

[Niike]
0

På brödlimpor är det två kantbitar, de äter inte vi upp utan dem sparar vi tills de har torkat och ger dem sedan till ninerna. Väldigt uppskattat att sitta och knapra på! När de ska torka, då låter vi dem bara ligga någonstans tills de har hårdnat. Hur enkelt som helst, och gott för ninerna! Spelar ingen roll om det är mörkt eller ljust bröd.

myriis
0

Jag brukar helt enkelt ta bröd jag inte gillar och lägger det i en skål på köksdisken. Sen är det bara att ta ;) Sålänge man lägger i ungefär en gång om dagen brukar det alltid finnas hårt bröd att ta!

[Niike]
0

Ja ungefär samma här. Vi lägger bröd som blir över eller som vi inte vill ha på köksbänken och sen när vi ska gå ut och ge kaninerna så tar vi med om det finns något där:)

[Eichan]
0

okej, tack! =)