Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 850 ggr
Sofiia
0

Vindruvor?

Är det nyttigt för kaniner att äta vindruvor?

amand
0

Jag har aldrig gett mina kaniner vindruvor, så jag vet faktiskt inte.. Hoppas någon annan vet! :)

Tribe
0

nej de e inte nyttigt, de e mkt socker i det ..

KajsaM
0

Ja, som Tribe säger så är det mycke socker i det men om man vill pröva man man ge en halv och ta bort kärnan, jag har aldrig prövat. :)

Sofiia
0

Tack för alla svaren :)

Jag testade en gång med en halva var, och dom älskade det. Men om det är sant som tribe säger att det är onyttigt, kan man ha det som belöning/godis tycker ni?

KajsaM
0

Ja, om dina kaniner tyckte om det så kan du ge det som godis eller belöning :)

Matilda_91
0

#4: Javisst kan man det :) En vindruva skadar inte någon gång då och då när kaninen har varit extra duktig ;) Men man ska inte ge förmycket söta frukter som vindruva, mango eller banan.

Sofiia
0

Vad bra:) nu blev dom glada igen XD

Aourora
0

Jag tycker att det inte är sockret som är problemet i vindruvorna, det är snarare all besprutning på dem, eftersom man sällan odlar vindruvor i sverige!

klart att man kan ge en kanin en vindruva om man vill, men det bör nog inte bli en vara. Tvätta den noga/ta bort skalet och kärnorna.

Med tanke på att gifterna lagras i kroppen och en kanin har liten kroppp och förgiftas snabbare av besprutningsmedel…

Matilda_91
0

#8: SJÄLVKLART ska man skölja all frukt som är besprutad varesig man ger den till sina djur eller sig själv. Sköjler man vindruvorna är det nog inga som helst problem att ge dem till kaninen, man kan ju säga att en vindruva för en kanin är som en klase vindruvor för oss. Och jag har inte känt mig förgiftad när jag käkat sköljda vindruvor :)

[Niike]
0

#8 Men man behöver nog inte ta bort skalet tkr inte jag. :)

Zvintos
0

Har för mig att vindruvor är vätskedrivande, eller är det bara som jag fått för mig? Räcka ut tungan För jag har hört det nämligen, så funderar om det stämmer..

Sofiia
0

Såklart man sköljer det. ^^