kissar överallt
jag har två kaniner som bott ihop i en bur som jag har på min balkong som har två våningar men eftersom dom började bråka så fick min hane ta nedre våningen.
Buren ska egentligen va ute på gården så dom kan hoppa dit ner och äta gräs men då tog jag den på balkongen istället så jag har stoppat en matta in i buren så att hans bajsar inte trillar ner på andra balkongen men han har börjat kissa överallt fast han har en kisslåda så finns de något jag kan göra så han börjar kissa i bara lådan ?
Om han precis flyttat dit kanske han tycker det luktar konstigt och vill bajsa/kissa in sitt nya revir. Har hört att även kastrerade och annars helt rumsrena kaniner kan få för sig att göra så.
okejjj
Har en kastrerad hane som varit rumsren hela tiden, som börjat kissa överallt i sin bur och kliver sen runt i det. Även utanför buren på vissa ställen..fattar inte varför han väljer att göra så.
min kissar bara i sin bur men bajsar överallt. först när jag kastrerade han så blev han rumsren utanför sin bur men i sin bur var de kiss överallt och sen när han fick flytta ut så blev han rumsren i sin bur men inte längre :s