Putt,tass, you name it
Usch är helt skakig! Va ute och red med min 5 åriga ponny, som inte har gått i skogen så jätte mkt själv. Men så går jag så klart vilse! Sen tvärstannar hon och jag kollar runt, bredvid oss, står en skit stor elgtjur eller heter det så?:O Jag visste inte vad jag skulle göra, så jag började galoppera och den följde efter! Sen stannade den, men endå jag va jätte rädd
#2 ja det heter Älgtjur :=) Inte roligt att möta en sån i skogen XD
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nyss kommit hem från en ridtur ;D
Gick sådär, red den 8:åriga ponnyn, och jaaa . . . vi kom inte riktigt överens!
På fredag är det ingen Dixi i buren, utan en liten Chester <3333 Föörlåt om jag tjatar om Chester, men han är min framtida bebbe :D
Chester ser jättetuff ut!
Läääängta till freda!
Så nu har jag skrubbat transportburen, matskålen :D
När Dixi har blivit avlivad *snyft* blir det att skrubba buren :S
#2 jag skulle kissa på mig
va läskit!
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
Vissa kanske såg att jag köpt en bur i förra ot tråden,jag skrev att den kostade 200 fast den kostar 400 skrev fel men dörrarna öppnar man som ner.Alltså inte från sida utan upp till ner,svårt att förklara,hoppas ni förstår?Är det svårt att få ut kaninen då ?

Kom precis hem från några timmar på klubben :) Gick super, förutom att Tyra har fått för sig att hon inte tänker gå igenom säcken nu :(
Tass :)
Emma
#6 Jag tycker det blir krångligt att städa sådana burar, hade så förut, tänkte aldrig på att det blev krångligt att ta ut kaninen faktiskt. ^^
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
Beslutsångest! ska jag beställa 1 eller 3 selar? koppel till alla eller bara 1 koppel? I-landsproblem:p
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#10 3 och varsitt koppel ;)
♥
#11 Men blir ju så dyrt (A) 200 för 3 selar och sen runt 150 för alla koppel:P
Mvh Emma
Shoppade lite nya kläder idag! :) Hittade inte så mkt fint, men det blev iallafall ett par leggings och en tröja.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Vilken färg? kan passa Sven? Sele då:P Från Rabbit. Ska vara en enfärgad sele. Inte ljusblå då Alf ska ha den och inte rosa för den ska Tosca ha:)
Mvh Emma

Vill ha pengar nuuuuuuuuu :D :(

Sööt, saknar dig, du har det så mycket bättre nu 
#16 Vad har hänt?
Mvh Emma

Nej men hon är död, det var för 7 år sedan men ändå :( saknar henne, hon blev bara 3 år, hade e höfter och hade jätteont 
#19 Förlåt om jag låter helt korkad men vad är e höfter?
Mvh Emma
Håller på att göra teman till mobilen :P
medarbetare på allergier.ifokus .

#20 asso när man röntkar höfterna så kan dom ha a som är bäst sen också b,c,d och e. E är sämst. Och det var det hon hade, alltså hättedåliga höfter och hon hade jätteont och kunde knappt resa sig upp när hon låg ner..
FREDAG SNART FÅR DET VARA FREDAG :DDD
Stackarn :s är sånt ärftligt hos hundar? Eller är det nått som kan hända rasen?
#9 okej tack,då vet jag,jag ska prova såhär men annars får man fram med hammare och spik inte så svårt.
Men tänkte på en sak,hon hade haft marsvin där,kan dom smitta kaninerna med nåt,jag ska förstår skrubba med såpa elr vatten.Eller vad ska jag skrubba med,är det farligt om marsvin bott där?
#23 vrf?:P
♥

#24 det är ärftligt, eller ja, man ska ju inte avla på hundar med höftfel för då är det stor risk att valparna får det. Men sen är det raser som har problem med det.. Men just Kuvazs har inte så jättestora problem, Våran tjej som flyttade för ett år sedan, hon har a-höfter så :)
#26; för då kommer min plutt hem :D
#14 Röd

mamma är dum :( får inte köpa en kanin till :(
#24 ja det är ärftligt, och som #27 säger ska man inte avla på hundar med höftfel.
#22 Aha. Då blev man lite klokare.
Min granne har 2st border terrier, heter rasen så? Ser ut som små franska bulldogs, är svart och vita men inte så ''mulliga'' som franska bulldogs. Ebba har problem med lederna så hon får inte avlas på. Botvid är jättesöt! Tyvärr inga hundar för barnfamiljer då de inte gillar barn. Eller så är det bara Botvid och Ebba
Mvh Emma
#29 Pratade med hans uppfödare och hon sa militärfärgad:P Han ska ha kajal och löv på huvudet sen när han ska tävla. Sandra och Emma skämt det där:P
Mvh Emma

#31 ja, fast hennes föräldrar hade inga höftfel, kanske b höfter, men det räknas som fri, och några i kullen hade a och b höfter osv.. Det var bara Kiara som hade E höfter.. :(
R.I.P Csigoras Okkali 1/2-01 - 2004 ( kommer inte riktigt ihåg när hon avlivades)
#32 boston terrier tänker du nog på, för border terrier liknar inte alls fransk bulldogg:D

#32 tror inte du menar border terrier, då dom inte ser ut som en fralla ;) Kanske boston terrier? :)
#35 Ja, där satt den! :D Bra att någon kan raserna bättre än mig:P
Mvh Emma
#37 Inbiten hundnörd ;) hehe inte alltid lätt, finns så många olika raser! Har själv en sankt bernhard, du vet en sån Båtsman hund & Beethovenhund :)=
oj dubbla inlägg:P
Nu ska jag nog titta på lite tv (om jag kan slita mig härifrån haha)
#38 Så dålig är jag inte:P
Älskar Berner sennen och Sheltie
Mvh Emma

#38 haha samma här ;) Hundnörd så det bara sjunger om det ;) Har haft många olika raser och hundar i hela mitt liv ( 13 år) Tränar hund varje dag :)
Har en ras som är ovanlig, Dogue De Bordeaux ( en sån där hund i Turner and Hotoch (stavning) Men Hootch är en Dogue De bordeaux ;)
Tjejer tipsa mig om en bra plattång! Frugan önskar sig en när hon fyller.
#40 var inte så jag menade, men alla vet faktiskt inte vad den rasen heter :=)
#41 Hehe okej jag med!! :D Uppväxt med hundar
Dogue De Bordeaux är fina vovvar, vill ha en sån men är det inte mkt rassjukdomar på dem? Har hört talas om det. Finns ju inte många såna i sverige :D

#43 vet inte riktigt ;) Men tror att det är lite hudsjukdomar, och höfter, men oftast är det ju många tunga raser som har höftproblem, det gäller bara att hitta fina och fria föräldrar :) Nja, några finns det ju, men mest nere i skåne :) Våran kommer från Norge :)
#42 Tror de hetar Babyliss de märket och sen kan man bara välja en plattång. Vi har en med alla sorters. Våligt, taggat och platt och den är super. Använder den ytterst sällan. Har spikrakt hår så behövs inte:P
#43 Var man Tjorvennörd som liten så vet man:P Jag håller koll på sådana hundar som jag tycker är fina:P
Mvh Emma
#44 OKej ja dem har ju det. T.ex sankt bernhard som jag har.
Spännande, gillar den rasen hur är den?:D

#46 haha ja, tror vi har pmat om rasen ;) skrev nog massor där :)
#47 Just det ja! Nu minns jag ;)
John! Babyliss eller GA.MA CP1.
Nån som kan hjälpa mig med buren ?? hon hade haft marsvin där,kan dom smitta kaninerna med nåt,jag ska förstår skrubba med såpa elr vatten.Eller vad ska jag skrubba med,är det farligt om marsvin bott där?
#50 Ska inte vara någon fara, har använt kaninbur till marsvin och vice versa och ingen har blivit smittad med något :) Men man kan ju skura med virkon för att vara på säkra sidan men som sagt ska inte vara någon fara att marsvin bott där :)
okej tack :)

Åh åh åh vill ha pengar nu…
Ja pengar är aldrig fel! VIll jag med ha, några miljoner:P
Bara problem med pengar:)
Nu ska jag kolla på Irene Huss!
#45 tack: )
Problem utan med!:P
Nu kommer man till ännu ett problem:P Ska jag beställa alla mina selar samtidig eller ej? Delar på frakten med min kompis för ju mer man köper destu billigare blir frakten/vara.
Om vi beställer för 70kr till så är det frakt fritt. Hmm..
Mvh Emma
#59 Jag tycker att du ska köra på att beställa alla dina selar samtidigt om du har råd 
ska också göra så med en kompis,men hur mycket ska man köpa för att det ska bli fraktfritt,200 elr?
#60 Jag har råd för denna månaden:P Annars får pappa betala det som behövs betalas:P hehe
Mvh Emma
Illa när valpen inte ens kan se normal ut när han ligger och tar det lugnt (tuggar tuggis).
Fina bilder du har på bloggen Ninni :)
#61 Fraktfritt är för 600 eller mer. Annar 45kr i frakt. För Rabb-it då
Mvh Emma
#64: Tackar tackar. =)

#63 haha ännu en hund som gillar att ha saker fel i munnen ;) Min Bc och blandis har alltid pinnar,ben osv.. Så, och så tar man bort den och sätter den rätt, men nej så ska den inte vara tycker dom -.- och det är ju farligt när dom är ute och går -.- Då om dom snubblar kan den åka upp i gommen…

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Måste bara visa den här videon jag gjorde för 4 månader sen :)
Saknar er!!!!

Nej usch, jag börjar gråta när jag ser på videon.. Fy vad jag saknar dom! Spec Fiona ( Den vita ) Vi hade henne i 4 år och hon var min första egna hund :(
Guud jag vill ha en Kuvazs igen! Jag ska skaffa det igen!! <33
Dom var otroligt söta alla hundar i planket!!
M.v.h. Louise
Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!
Lägg dig louise
Jag är ledig imorgon Sanna!
M.v.h. Louise
Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!
:) gå o lägg er
Skolfotografering. suck!
Jag kommer bli . . .
- Urful
- Se utråkad ut
- Eller sur
- Eller bara puckad
Något "fint" alternativ finns inte 
Hemma sjuk :(
#74 jag tyckte inte heller att jag blev bra på skolfoto när jag gick i skolan XD
Nu ska jag äta frukost sedan en tripp upp till ridskolan för att filma en kompis när ska rida, sedan till min faster och se om min bärbara datorn vill sammarbeta igen ;)

Är också sjuk :(
//Ellen

#68 Nee, usch! 
Alltså, luftrenaren vi köpte är verkligen suverän!
Tidigare kände vi av möglet i badrummet (som ska åtgärdas, bara hyresbolaget får fingarna ur ….).
Jag kände av det såpass att näsan blev helt igentäppt men samtidigt rann, kände av min gamla ansträngningsastma (som jag inte känt av på x antal år) och sov så jäkla illa.
Sedan vi köpte luftrenaren är det borta!
Täppan har släppt, rinnsnuvan är borta, jag sover bättre osv.
Den underlättar till och med min allergi i övrigt, såpass att jag inte känner av höet lika illa och faktiskt funderar på att behålla sista kaninen som egentligen är till salu!
Härligt ninni:)
#80: Japp! ^^
En liten ljusglimt i arbetslöshetens dimma.
Eller ja, jag är ju egentligen inte arbetslös, men jag får ju aldrig jobba…

Känner redan att jag saknar fotograferingen!
Det har bara gått en vecka sedan jag sålde min kamera och nu längtar jag tills jag ska köpa min nya!
Det blir runt den 22-24 september nånting
lyssnar på musik, borde man kanske plugga? 
#4 Varför ska dixi avlivas?:o
#5 haha, jag gjorde typ det!:)
Jag var på skolan då jag började må riktigt illa,såg inget,vart yr,höll på kräkas och asont i magen.Trodde det var magsjuka men har inte kräkts nåt.Nu har jag sovit och mår prima :P
vad effektiv jag är idag, skickat mail till uppfödaren av Doris i england och mailat även några i sthlms kaf 
Varit till körskolan och gjort synundersökning, så nu ska papprena skickas in.
Sanna vad har du för planer med doris?
De ska bli bruna och svarta mini rexar :)
Härligt :) vad ligger vikten på en vuxen mini rex?
1,7-2,3 kg :)
Shit vad jag är happyface! Äntligen börjar livet vända. :D
Grattis lisen :) Kan du skicka lite lycka hitåt?
#92 Vad glad jag blir Lisen! <3
Jag är ganska glad idag =D
Kram Johanna
#93 Visst, kastar nu vettu!
#94 Hihi, men det är perfekt att det börjar vända nu! <3
#95 Gumman jag är så glad för din skull <3
#96 Vi kan vara happyface tillsammans! <3 Glad för din skull också vännen!
Kram Johanna
Gud vad min bror är dum! Superdum faktiskt! Han sitter och retar mig för att jag ser arg ut när jag koncentrerar mig! Jag vill inte vara yngst i familjen! Man blir bara mobbad juh!
Kram Johanna
Idag har jag tagit bort nån pressening dom hade hätt i buren
Imorgon fortsätta med det,det var massa tejp och klammer
iövermorgon ska jag måla med assfallt
Sen klar :P

Åh åh åh… Har mått skit nästan hela dagen..
Men en bra sak är att Svea hoppade idag :D
Uh, är trött :( Vi skulle dygna igår men gick inte så bra ;) Alla utom jag (som vanligt) blev sura ;) Så jag sa till dom att lägga sig xD Men vi var uppe till 5 iaf tror jag :O
Emma
Tittar på Biggest Loser. Håller nog på att bli sjuk :/

Seriöst, ska inte lyssna på musik. Lyssnar på en just låt jag älskar, men den påminner mig såå mycket om Fiona, så sitter här och halvt gråter… Låg och tänkte på henne halva natten igår och kunde inte somna, Tänkte på hur det var när hon låg brevid mig och man kunde kurra in sig i hennes mjuka päls och bara gosa 
#103 stackars dej
Jobbigt :(

Ja, riktigt jobbigt, det har gått ett år drygt nu, hon var min första egna hund. skulle göra vad som helst för att hon skulle flytta hit igen nu!!