Ny matte till 2 omplaceringar
japp, äntligen har jag fått mina 2 honor, mor & dotter.
De har levt i stall hela sina liv men är otroligt keliga & nyfikna.
Mamman, Muffin 2 år är väldigt tunn & har flera sår på kropen varav 1 lika stor som en 5 krona. Blöir ett pyssel att få henne fin & ett besök till Vetten. Dottern Asta är jätte fin på alla sätt men lite försiktigare.
Själv är jag 27 år & har hund & marsvin sen innan. Är klassad som rörelse hindrad pga flera reumatiska sjukdomar. MIn hund Axel är en STOR mix som är min trogna assistent.
Vad bra att du tog hand om dom och vad roligt att du skaffar kaniner :D Supertrevliga djur!
Hihi, har en hane på 2 år som också heter Muffin ;)
Emma
Jag har ett mini zoo nu. sambon börjar bli allmänt le eftersom jag alltid tar omplaceringar som är lite halv krassliga.

#2 säj åt honom att han ska vara STOLT ;-)
jag tror han är lite stolt innerst inne.Han oroar sig mäst för pengarna. Idag har det gått åt en tusen lapp,500kr på mediciner & 500 på foder
#2 Så är det här hemma också! :oD
Jag önskar mig väldigt mycket att jag kunde ta hand om djur som farit illa då jag tycker det är viktigt!;)
Jag har plats o så, men jag har aldrig "hitat" nått djur som farit illa!
Hej Brandie.
MIn hund Axel är snart 2år. Vi tog över honom när han var 6 månader & vi blev hem nr 4. Svårt misskött. har fått diagnosera magkatarr, pollen allergi, damm allergi,d-höft, djupa ögon hålor. Hittad på Blocket. MIna marsvin har jag haft sen de var små.
Muffin & Asta hittade jag oxå på Blocket. Muffin har som sagt svåra sår på flanken & ryggen.
har även hafft hundar boende här tillfälligt. Många ringer mig om hjälp.
Det är en konst att ta hand om misskötta djur. Inte enkelt. Men det är en fröjd att se dom må bättre.
En dag finns där ett djur som behöver din hjälp.
#7. Tack för ditt fina svar, jag skulle göra allt för att ta hand om ett djur, visst jag är glad att det inte behövs för då verkar det som om det inte finns så många misskötta djur… men alla vet ju att det finns många sådana. Skulle ajg hitta ett djur som jag har erfarenhet av(kanin,häst,hund eller katt) skulle jag gjort allt för det<3
Hej igen.
Jag har även haft sköldpaddor. Där var det klassiska " om ingen tar dom skjuter vi dom". Så var jag ägare till 2 sköldpaddor. Den ena blev tyvär svårt sjuk & fick somna in. Den andra bor nu med flera andra sköldpaddor.
Jag hoppas jag inte stöter på flera misskötta djur nu på en tag.
Hej!
Min första tanke är att det där ser ut som bettsår på mammakanin. Har du mor och dotter tillsammans nu med? Ser de ut att trivas tillsammans?
Annars kanske det är så illa att dottern som ser fin ut ger sig på sin mamma…
Jättefint att du hjälper behövande djur, tummen upp. 
Hej " kanin lycka"
Det är ingen rivalitet mellan dom. Mamman putsar sin dotter & de är alltid nära varandra. Buren står öppen dygnet runt så de kan gå hur dom vill.
Har nu även sett att dotterna oxå har tappat lite päls.
Det är ytliga sår. Inget som går in djupare. Kanske mygg/knott bett som hon kliat på & sen ingen som rengört såren som blivit?
#11 Jag vet faktiskt inte. Men fattar inte hur man kan ungå att märka att ens kanin har så där stora sår? Är så glad för deras skull att de fått komma till dig. 
Kul med en till vuxen härinne förresten!
De var ärliga & sa att de hade för mkt djur. De hade varit ute hela sommaren. De kasnke inte hade de uppe. Det är hemsmkt att se henne.Men hon är så otroligt kärvänlig. När jag ska tvätta såren & sätta på gel så kryper hon upp mot mitt ansikte & lägger huvudet under min haka. Så ska vi gosa. Dotterna är inte alls lika frammåt. Men det kommer nog.
Ja, det värkar var amkt yngre här. Inte för att det gör mig något. Men värkar inte så vanligt med vuxna som har kaniner.
Dom finns, he he. Jag är 34 o har fyra kaniner just nu…Men det är skönt att det finns såna här forum då man som vuxen annars känner sig rätt ensam. Intresset (och tiden o orken) försvinner hos många när man bildat familj, jobbar o så..Jag höll först på med hästar, sen hund sen när andra barnet kom gick jag över till kaniner. Kaniner är ju mkt mindre krävande än tex en hund el häst så jag tycker det passar oss ypperligt då man kan umgås med kaninerna hemma utan att behöva passa tider (som när man har hund). Underbara djur…Jag skulle inte kunna leva utan djur. De ger så mycket.
Hästarna har jag lagt på hyllan sen jag blivit så dålig. Lägger ner otroligt mkt på min hund Axel. Som är min stora hjälp.
har en son på 3 år & en dotter på 4 år. Flickan är tyvär inte med oss längre, utan vakar över oss från Nangiala.
Du får gärna höra av dig privat. tycker du värkar vara riktig trevlig.
#14 Har också hållit på med hästar tidigare och haft egna. Håller med om att kanin passar bra även när har barn och liksom fullt upp. För mig är kaninen min "grej" och det är både roligt och avkopplande att pyssla om honom. 
Fast det bästa med sådana här forum är ju att åldern inte spelar någon roll utan att alla delar samma intresse.
#15 Fint att du skriver att du har två barn, även om flickan inte finns hos er längre. Jag skulle inte klara av att leva utan mina barn. De är mitt allt.
# 13 Här har ni en till vuxen som har skaffat kaniner efter att ha fått barn och därför lagt hästarna på hyllan. :o)
Våra kaniner är "min" grej även här hemma och jag tycker dessutom att det är fantastiskt kul att kunna dela intresset med barnen (son på snart 6 och dotter på 2). Vi har två små kanintjejer som precis har flyttat in för vintern samt en omplaceringshane som skulle bli ormmat men som fick flytta till oss istället! Han bor ute året om. Dessutom har vi marsvin.
#15 Fruktansvärt tråkigt att höra att eran dotter inte finns med er fysiskt längre. Det träffar rakt i hjärtat när man har barn själv och jag beklagar verkligen. :o(

Vad glad jag blir att hitta en tråd med andra mammor. Trodde jag var ensam 30 åring med 2 barn här! Jag har en kanin och två marsvin. Marsvinen försöker jag dock omplacera då jag reagerat allergiskt på dem (jätte märkligt då jag haft djur hela mitt liv och aldrig någonsin varit allergisk tidigare).
Grattis till dina kaniner TS! Beklagar verkligen din enorma förlust, det gör ont i kroppen att läsa. Styrkekram till dig.
Håller med er, det går verkligen rakt in i hjärtat att höra om en mamma som förlorat sin dotter.
Här är en till vuxen på forumet med kaniner och andra omplacerings djur.
TS, grattis till kaninerna och hoppas att mamman läker fint, hon verkar i alla fall ha en härlig personlighet efter vad du beskriver.
Oj, vad roligt med så mkt gensvar av vuxna.
De kanske skulle ordna en egen lite hörna för oss "gammlingar"

#21 Bra idé!
Borde vara fler människor som du:)
vet vilken hemsk sjukdom du har då min mormor hade det oxå. Hann aldrig träffa henne, tyvärr. Mamma berättade att hon bytade ut exakt varenda led i hennes kropp för att kunna gå upp ur längen för att kunna leva ett någotlunda normalt liv.
Mina leder är oxå stela men jag kan ju ändå springa och röra mig som alla andra.
Lite OT.
Men har du tänkt på hellosan till såret? Hästar får ju det på deras sår och det läker snabbt. Har aldrig haft sådana sår på mina kaniner så har bara behövt använda Alsolsprit:)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Hade Helosan först. Helosan brukar funka till ALLT. Men hon bara slickade i sig det. Denna gelen jag har nu låter hon vara & det ser ut som det blir bättre & bättre.
#24 Du luktade gott om fingrarna när du smörjde in henne, hehe.
Luktar gelen starkt? Isf är det säkert därför hon låter den vara:)
Mvh Emma
Gelen luktar ingenting. Men kanske hon märker att hon blir bättre? Det ska lindra klåda lite
#26 kan ju vara så:) Helosan kanske sticker lite och gör att det kliar så hon slickar bort det istället för att det ska klia. Vissa djur är otroligt smarta.
Mvh Emma
Jag tror jag träffat Muffin i ett tidigare liv. Vi har fått en otrolig kontakt efteer bara några få dagar. Hon kommer säkert bli fin igen. Kanske inte lika mkt päls där såret var som värst.
#28 alla mina 6 kaniner är så:) Alf försöker spela tuff när andra kaniner finns i närheten men innerst inne vill han pussas och mysa:)
ja, på det stället kommer det inte växa ut päls eftersom det blir en sorts hudkaka där:) men hon är fin ändå.
Mvh Emma
alla har väl skavanker? De flesta av mina djur har någon typ av skavank eller sjukdom.
Vad är det man säger, Kärleken har inget utseende.
Nu ska jag sätta mig med mUffin & tvätta hennes sår.
#30 det är inget fel på honom. Bara på hans självförtroende och grupptryck eller vad man ska säga:P
jag älskar lite udda djur. De är väldigt charmiga. Tosca kan vara rädd för sig själv ibland, Alf har jag pratat om, Sven är en rolig typ. Som idag, han skulle få medicin så fick han ligga på min mage oxå ville han hoppa ner i soffan fast när han såg sin egen spegelbild i soffan så vågade han inte:P han satt så konstigt så han var sekundrarna ifrån att ramla ner i soffan.
Suffi ska lilla fina damen i huset men när ingen ser så gör hon en massa glädjeskutt, rejsar och gräver jättedjupa hål. Bäret är som sin mamma fast hon vilar i hålen med huvudet ner i hålet.
Josse som är 8v kan göra 1-1,5 m glädjeskutt och sen ser hon att jag såg det och kollade på mig som om hon sa "såg du matte? Skitcoolt ju! Åhh, måste testa igen.."
Mvh Emma
#15 Undrade bara lite snabbt vem du skrev de inlägget till!:P