Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 3718 ggr
Alyas
0

(S) Gotlandskaniner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu börjar mina bebisar bli tillräckligt stora för att flytta till egna hem. Dom är av rasen gotlandskanin som är en perfekt barn familjs kanin. Dom är sociala och trevliga och är vana vid barn, hundar och katter.

Gotlandskaninen väger mellan 2 - 3kg som vuxen. Kaninen får mat, fakta, kontrakt, genbanksintyg när den flyttar. Även klorna klippta, tänderna kollade och avmaskning ingår.

Födda: 10.07.26.
Leveransklara: 10.09.13

Debbi - Snöhare, hona
Dooken - Snöhare, hane
Domino - Svart vit japan, hane
Diana - Svart vit japan, hona

Kaninerna kostar 150kr, mängd rabatt vid köp av flera.

Ni kan även gå in och kolla på: www.starchilds.se för mera information och bilder.

Har även vuxna djur till salu:

Linnekulla gårds Chamsin, hona 50kr

Starchild's Corvet, hona 50kr

Onslow
0

Vad är snöhare för färg? :)
Kan du kanske skicka en länk från Kaninfärg?

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Alyas
0

"Jag fann ingen beskrivning av färgen snöhare, som har använts för en del gotlandskaniner. Jag vände mig därför till Karin Malmros som beskriver snöhare som en vit kanin med en dimgrå hinna eller en dimgrå rök över den vita färgen. Kaninen blir då ljust dimgrå som smutsig snö. Det ska inte finnas gult, brunt eller svart i en snöhares pälsfärg." - Gotlandskanin föreningens hemsida

Det är inte alltid dom som är snöhare färgar ut helt och hållet och får då kanske bara svart nos och mörkare öron.

Onslow
0

#2 Okej, tack för upplysningen! Hade inte hört utrycket innan. Jättefin färg! c:

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Frida-H
0

Snöhare är endast en benämning som finns i gottis-kretsen :) Schwartzgrannen eller viltsiamese skulle det kallas enligt SKAF.

Alyas
0

Domino - Svart vit japan, hane
150kr

Alyas
0

Dooken - Snöhare, hane
150kr

Alyas
0

Debbi - vit me blåa ögon, hona
150kr