Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 4029 ggr
SaraB
0

Åka bil?

Blir kaniner stressade av att åka bil? :)

[Quellii]
0

Jag tror att det är upp till varje individ ^^ Jag vet av kaniner som älskar att åka bil ;D

/Photoniq - www.alexandra.foo.se

SaraB
0

Okej, jag ska hämta en nin i Onsala och jag bor i Landvetter så det är typ 40 minuter att åka :);) Tack för hjälpen!

[Quellii]
0

Är det första gången den åker bil så kan det ju vara bra att ha den i en liten låda så att den känner sig trygg :)

SaraB
0

ja, det ska jag ha :) hur långt klarar en nin att åka? *nyfiken* för att vissa kan ju sätta sina kaniner från sthlm-gbg eller liknande..

[Quellii]
0

Jaa det är väl också olika, men dom klarar nog långa sträckor bra om dom har ett litet gömställe som dom känner sig trygga i :)

myriis
1

Mina har åkt 9 timmar i sträck.. ;p

Fudge
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4, jag bor i Björklinge & åkte för att hämta Fudge i Stockholm, han tyckte det var skönt, han låg ner nästan hela vägen, i början var han stressad, men när de vänjer sig efter 1 timme eller 2  så är de som lamm :D

twinnie
0

Min kanin har åkt som längst 2 timmar. I juni ska vi tävla och då tror jag att det blir en bit längre ..

Eftersom min kanin vandes vid att sitta i transportbur och åka bil när han var mycket liten går han självmans in i transportburen 
när vi ska åka :)

SaraB
0

Ok, tack allesammans, ni har hjälp sjukt mkt :)<3

twinnie
0

#9 Jag dör! Vem är uppfödaren "bakom" sötnosen? :)

BShadowB2
0

Shadow hatar det men han måste ju… Han tycket det e lebbigt att titta ut ur fönstret..

SaraB
0

#10, jag har tingat henne från en privatperson/ ev en liten uppfödning. Tyvärr är hon den enda i sin kull med denna teckning, helt underbart söt. Men här är en länk till annonsen:
www.annonsdirekt.se, sedan söker du på kaninungar i västra götaland, tryck på gnagare, annonsen står längst upp på sidan, med en bild på en vit kanin. Tyvärr finns det ingen direkt länk till annonsen (konstigt nog). Där står telnr och adress och sånt till uppfödaren. :)

Vad kul att du tycker hon är så söt:) Men hehe jag har redan tingat henne ;)

KajsaM
0

Hampus är van att åka bil ;) Han sover bara :D

Anneliiw
0

Hej!

Jag undrar om en sak angående bilåkande. Jag bor hos min pojkvän på helgerna. Är det en dålig ide och skaffa kanin nu innan jag kan flytta till honom och pendla md kaninerna varje helg?  det tar ca 30min med bil. Varannan helg skulle kanske min mamma kunna ha dom. Hon bor i samma område som ja. Gärna synpunkter vill göra vad som är bäst för kaninerna. men hatar att vänta på mitt körkort. som kanske tar  3 månader till.

[Quellii]
0

Som sagt, det är olika, men så ofta skulle kanske stressa upp kaninen/kaninerna i onödan, jag personligen tycker att du ska vänta, dom ska inte behöva åka fram och tillbaka för att du är otålig ;)

Anneliiw
0

Ja tänkte nog det också. Du har rätt Ledsen.

[Quellii]
0

Aa, tyvärr kan det vara så.. :/

SagaoAlfred
0

Saga har typ aldrig åkt bil, förutom när jag hämtade henne men då åkte hon bara i ca 10 minuter, men Alfred fick följa med i somras på semester, då åkte han flera timmar i sin transportbur bredvid mig i bilen och vi stannade lite här å där å tog ut honom så han fick skutta och äta gräs. det gick jättebra.
Men som ni säger, det är nog olika från djur till djur.

Tribe
0

Jag åkte med två av mina kaniner till Borås (från stockholm) funkade super!

KajsaM
0

#14 Jag tycker att du ska köpa kanin nu och pendla. Min nin Hampus åker bil nästan varje helg (mest på våren) och det tar ca. 1h och det funkar super :)

Anneliiw
0

Så du pendlar också med din kanin. JA vill så gärna ha kanin har väntat nästan ett år så ja blir tokig snart. Men är så rädd att kaninerna blir stressade. Det här gäller bara ett par månader fram så det är ju inte förevigt. Åhh om ja visste

KajsaM
0

#21 Köp din efterlänktade kanin :) Efter som du hämtar din kanin i dens transport bur så kommer den att vara tygg i den :)

Anneliiw
0

Det blir två honor tänkte ja syskon så får man se hur länge dom kan vara ihop. Ååå gud tänk om ja kunde köpa dom

KajsaM
0

Jaa, du märker om dom börja bråka ;) När ska du köpa dom?

Anneliiw
0

Ja försöker övertala min lilla pojkvän just nu så vi får hoppas på det bästa. Han är lite emot det ännu (fniss)

KajsaM
0

#25 Hehe, han kommer nog att älska den ;)

Anneliiw
0

jippi han gav med sig, ska köpa bur ida och nu ska ja leta kaniner tills nästa helg

KajsaM
0

#27 Vad bra! Grattis ;) Pss, ta den största buren :)

Anneliiw
0

Japp mina ninisar ska ha de bästa

Jojsan
0

va roligt! :)

KajsaM
0

Anneliiw: hehe vad bra ;-) Ta bild på buren sen ;)

Anneliiw
0

Jag är lycklig ägare till två söta lejon/dvärgvädur. Vi såg dom ida och blev så kära idom. Dom ligger i sin stora bur och sover så sött Bild kommer lite senare

KajsaM
0

#32 Grattis! :)