Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 2166 ggr
StamparPaDittHjarta
0

Blod, cancer?

Hoppas att någon är online nu…

Min kaninhona, 3 år gammal, blöder. Eller blödde, snarare. Det var en pöl under köksbordet och hade skvätt upp en del på stolsbenen. Nu är hon i buren, går omkring med en massa hö i munnen och har inte blödit något mer. Beteendemässigt har hon varit lite sur och vresig de senaste dagarna, vill inte gärna att man tar i henne och så. Är det enbart cancer det kan vara? Beror beteendet på att hon har ont?

Jag vet att urinen kan bli lite rödaktig, men det här var garanterat blod, inget annat.

Ska försöka få tag på veterinären. Undrar egentligen bara om det kan vara något annat, om det finns något hopp för henne.

[Emmla]
0

har du kollar om hon har något sår eller blödde hon ur rumpan?

StamparPaDittHjarta
0

Inga sår, bara lite blod på tassen för att hon hade trampat i pölen, så jag tror att det var från rumpan. Vi har direkt inget hon skulle ha kunnat skada sig på i köket heller.

[Emmla]
0

hmm, då vet jag inte….

StamparPaDittHjarta
0

Ok, tack ändå.

Busangardens
0

Min första tanke var livmodern när jag läste texten. Värt att kolla med en veterinär och eftersom hon även är tjurig kan även det indikera på att hon har ont/är sjuk.

StamparPaDittHjarta
0

#5 Precis det jag är rädd för :( Och ingen veterinär som svarar någonstans…

Denna kommentar har tagits bort.
StamparPaDittHjarta
0

Kunde inte vara annat än livmodercancer, sa de. Hon fick somna in. Ingen Märta mer :(

[Airo]
0

Åh jag beklagar.. :(<3

stackars dig… :(<3

[Majasmamma]
0

Så fruktansvärt tråkigt, jag beklagar verkligen… Gråter

StamparPaDittHjarta
0

Tack snälla. Det var bland det värsta jag varit med om. Så himla tomt här hemma. Lyckligtvis har vi en liten Albin också, så vi har någon, men det tar ju inte bort sorgen.

Att en så liten kan få en så ledsen… Men hon var underbar!

[sstorm]
0

Beklagar Gråter

Tarja
0

Fy så tråkigt, beklagar Gråter

watervalley
0

Usch , Beklagar , <3Rynkar på näsan

StamparPaDittHjarta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack, vad ni är snälla. Gråter floder här hemma ikväll :( Älskade lilla Tjockis-Märta.

Det är första gången jag varit med om något sådant och jag trodde aldrig att det skulle kännas så mycket.

[Emmla]
0

å.. vad sorgligt :((

RIP tjockis-Märta

[Kaninlycka]
0

Jag beklagar sorgen! Vet hur det känns, har också förlorat högt älskade kaniner och det är verkligen hemskt.

Saaara
0

Rest in peace Märta.<3

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Brumelisa
0

Beklagar verkligen din väns bortgång. "Tröstkramar". RIP Märta.

StamparPaDittHjarta
0

Tack underbara ni! Hon fick i alla fall en jättefin gravplats med en hjärtformad sten jag hittade.

LMTninis
0

rest in peace :(<3

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk
~ Hemsida: Laoop.weebly.com