sjuk kanin?
min kanin har den senaste tiden varit ovanligt smutsig runt baken, det är inte bajs utan kiss, liksom väldigt gult och blött. hon äter bra, dricker bra, bajsar normalt och allting men verkar ganska hängig. hon vill mest ligga och vila. och när hon väl är uppe och hoppar så står svanen nästan rakt upp, precis som den gör när hon skall kissa. då och då ser jag också hur hon liksom spänner till kroppen precis som hon ser ut som om att hon ska kissa och så kommer det lite droppar bara. jag har inte sett henne kissa ordentligt på rätt länge. det verkar som om att hon liksom mer eller mindre är kissnödig hela tiden. kan detta vara Urinvägsinfektion?
någon som vet vad jag ska göra? hon dricker som sagt som vanligt och tvättar sig som hon ska, men det måste vara svårt attt hålla rent om hon mer eller mindre kissar hela tiden. hjälp mig!!!
ingen som vet vad jag ska göra? har försökt tvätta henne lite i baken med papper och varmt vatten, men undrar om det inte skulle vara mer effektivt att sätta henne i en balja eller badkar eventuellt, med lite ljumemt vatten som bara skulle nå henne till baken då, så att det blir lite rent.? någon som har tips?? är orolig..
Jag tycker att det låter som uvi precis som du säger. Har ingen erfarenhet av det på kaniner, men haft det själv någon gång och det är ju som du beskriver…
Har du kontaktat veterinär?
hon operar just nu för en tumör som hon har i livmodern. inte säkert att de väcker henne efter operationen dock om den ser allt för elakartad ut. tror inte hon kommer hem idag
#4 Ush, jätteledsen för din skull men hoppas på det bästa!
hon fick nyss somna in. ta bort tråden tack