Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1742 ggr
[m-i-r-a-n-d-a]
0

varför gör hon så ?

jag har två kaniner som bott ihop men igår märkte jag att min honkanin jagade min hane (som är kastrerad) och de har hon aldrig gjoot förut bara innan dom blem vänner och min hane är jätte rädd för henne eftersom hon är en dvv och han hermelin och då är hon ju starkare också.

vet ni varför hon är såhär ?

jag kan inte kastrera henne för dom har slutat kastrera små kaniner för att det är för farligt och de längsta jag kan ´ta mig är till piteå och där har dom också slutat kastrera små kaniner 

så är de enda jag kan göra är att sära på dom eller ?

[m-i-r-a-n-d-a]
0

putt

Lady-X
0

Honor påverkas ju av hormonnivåer som varierar hela tiden. De kan bli ilskna under brunst tillexempel. Så länge det inte blir riktiga bråk  eller att hanan mår dåligt så att han går ner i vikt eller på annat sätt visar sig vara stressad så kan du ha dem ihop. Har de stora ytor att vara på så att de kan komma ifrån varandra, varsitt hus osv? Se lite hur det utvecklar sig med tiden. Det är ok att det går lite upp och ner.

zezagena
0

tror/håller med #2 

o även en brunstig hona kan jaga hanen/rida honom om hon parnings-sugen..

[m-i-r-a-n-d-a]
0

dom har en våningsbur den är inte så jätte stor så dom får springa lös hela tiden .. just nu har jag delat på dom för han verkar jätte rädd för henne jag hittade han längst in bland höt å han satt och stampade men jag ska testa snart om dom går å sätta tillsammans för de är rätt synd att ha dom får varandra