Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 3120 ggr
Haztparken
0

Halv tand

Hej! Kollade precis min honkanins tänder och upptäckte att ena framtanden där nere var sne? Asså att en bit av tanden har gått av :O Alltså typ att hon slagit i eller något :(

är det farligt?? Växer tanden ut igen?

Linnet
0

Ja den växer ut igen, tänderna växer hela tiden, men du bör kolla så att bettet blir korrekt, så att inte tanden fortsätter att vara sne.

Clariiz
0

Se till att hon har fritillgång till kvistar så hon verkligen kan nöta ner tanden. Förhoppningsvis blir den jämn och fin.
Men håll koll.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Haztparken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej va bra :) Vet ni ungefär hur lång tid de tar tills den växer ut? :)

Jag behöver inte stick till veterinär? Det är ju inte en jättestor bit men ändå.

Skickar med en bild på hur hennes tänder såg ut innan.

Haztparken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och såhär ser tänderna ut nu, fotad idag. Vet ej när det hände bara såg det idag :S Det syns lite dålig då fotot är tagen med mobil. Syns bättre i verklighet.

bunnyheart
0

tassavtryck!

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Haztparken
0

Putt.

Borde jag åka till veterinären?

Emelie-E
0

Den växer ut av sig själv. Det du måste se till är att kaninen har massor av hö att äta och att tanden växer rätt.
Så tror inte du behöver åka till veterinär.

Rebiz
0

Sådär har min kaninunge Dior också fått, fast på båda tänderna. Nedertänderna har blivit mycket kortare och är nästan formade som, ett uppochner vänt V. Tror det beror på att hon bitit mycket på gallret till buren i sommar!

Haztparken
0

Okej tack :)