Förstoppning
Sötnos har fått förstoppning. Läste att man kan ge parrafin olja eller oliv olja? Vill ha mer tipps vad jag ska göra. Ska jag ta bort pelletsen? Ge henne bara hö och ljummet vatten? Ska jag skilja hon från dom andra kaninerna tills hon är frisk igen?
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
Bara hö och vatten tills magen är bra igen.
Försök få henne att röra sig så mycket som möjligt också.
Något som kan funka om man inte har paraffinolja är ex kallt kaffe eller juice från ananas.
Ta bort pelletsen tycker jag definitivt du bör göra då den bara kommer förvärra det hela.
Jag är inte någon expert på förstoppningar då det aldrig drabbat någon av mina kaniner, men det är mycket viktigt att kaninen får i sig hö som vanligt.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#1 Okej, tack. (: Jag gav hon en tesked paraffin olja nu imorse.
#2 Okej vad bra att du sa det med pelletsen för vart nära att ge henne det, men eftersom jag inte visste väntade jag med det. Höet har tagit slut, men jag har torkat blåbärsris och brännäslor som jag ger hon sålänge. Det hoppas jag går bra det med? Ska köpa nytt hö idag iaf.
Det bubblar i magen på hon, och hon rör sej inte så mycket. Men får släppa ut hon så hon får springa då men hon kommer bara vilja äta gräset hur ska jag göra då? Det löser sej säkert. :p
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se