Kanin iFokus

Kanin

Etikettnamnförslag
Läst 4443 ggr
[Becca-]
0

Vad ska min hane heta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 30/8 fick jag hem en liten Lejonhuvad dvvskorsning.
Han har ännu inte fått något namn/ tävlingsnamn. 

Skriv gärna tävlingsnamn + smeknamn som passar ihop.
T.ex. Odd (Against all odds) 
Tycker mest om lite äldre namn, men samtidigt lite busiga. 
Kom igen, skriv massa förslag!

[Becca-]
0

Är det absolut ingen som kan tänkas hjälpa mig?

[h-malm]
0

Är absolut inte bra på namn, men här får du ett iaf :)

Namn: Leonardo

Smeknamn: Leo

[m-i-r-a-n-d-a]
0

Mozart ! :)

[Becca-]
0

Har hittat några namn som jag gillar, vad tycker ni?
Söker fortfarande mer förslag!
Bosse - Bosse Bus
Odd - Against all odds
Charlie - Charming Prince 
Wilmer - Whatever it takes

poesi
0

Jag tycker att både Wilmer & Charlie är jättegulligt. :)

Rexkanin
0

Charlie - Charming Prince var ursött! :)

//Johanna - Medarbetare på Rexkanin.iFokus

GUDÖ'S KANINER - gudoskaniner.weebly.com

[Becca-]
0

Jag vill fortfarande ha mera NAMNFÖRSLAG!

Jennymaria
0

Prins är det ju! Prins är et enda namn jag kan komma att tänka på när jag ser honom :-)

[Becca-]
0

Säg hej till lilla Charming Prince - Charlie/Challe :)
Tack för all hjälp!

zezagena
0

Ser lite av han i min första rexdvärgvädur, som tyvärr dog tidigt vid 4 mån ålder, han hade havanaöron o en prick på nosen o den bruna blicken.. Kan han få heta Milton då..?  kallas Mio kanske =) el Prins Milton :D

Rebiz
0

#4: Bosse Bus heter/hette ju NinniH's kanin :)

[Becca-]
0

#10, Dem var väldigt lika, och Milton var ju jättesött. Kan inte bestämma mig, men det står emellan
Charlie - Charming Prince och Milton/Mio - Prince Milton.

#4, Ja, när du säger det så kommer jag faktiskt ihåg det.
Hittade namnet på en namnsida, dock visste jag inte att hennes kanin heter det. Då blir det namnet uteslutet, vill ju inte härma :)

Och så var det en annan fråga som poppade upp i huvudet:
Vilken färg/teckning har han?
Ni får en bild på honom bakifrån, så kanske det är lättare att se.

[Becca-]
0

Ingen som vet vilken färg/teckning min lilla Charlie har? :)

zezagena
0

Lite klen sheckteckn..?

[Becca-]
0

Liten sheckteckning? Vad menas med liten?

[Airo]
0

Min kaninhonas ena unge såg ut så.. lite grann.. han hette Lucky. Något du kan tänka dig kanske?.. :) han blev bara 7 veckor.. :/ :(<3

[Emmla]
0

mio var fint tycker jag :))

[Becca-]
0

#16, Förstår inte rikigt hur du menar? Vad har din kanins unge med detta att göra? :)
Min fråga var vad liten shecktecking var..

#17, Mio är superfint, men jag tycker inte det passade, och nu är han ju döpt till Charlie, men tack för förslaget ändå :)

Inaarah
0

Hmm.. en liten sheckteckning? Det är itne något jag hört.

Kan tänka mig viltgråbrokad. Men, min skärm ger ofta fel färgåtergivning så jag överlåter det till någon annan. Men jag tycker inte det ser ut som en "liten sheckteckning".

[Becca-]
0

Har inte heller någon aning om vad som menas med "liten sheckteckning", som #14 nämnde.
Har hört många som sagt att han är viltgråbrokad. Får väll chansa på det, om det inte är någon annan som har något annat förslag :)
Tack för hjälpen!

Inaarah
0

#20 Gör du så! :)
Men jag tippar på viltgråbrokad. Synd nog kan man inte se några viltzoner pga brokningen, då hade man kunnat säga med mera säkerhet. (:

[Airo]
0

#18 uhm.. jag förstår inte riktigt vad du menar nu :P du frågade vad kaninen ska heta? och jag svarade. Jag sa att den liknar en utav min kaninhonas ungar.

[Becca-]
0

Kanske kan hitta en bild på öronen, men jag är på min dator där jag inte har några bilder på honom, så kan jag försöka förklara.

Det är typ chokladbrunt med gråa och svarta strån lite här och var. Och ute i kanterna på öronen övergår det nästan helt till svarta hårstrån, med några enstaka bruna. Är så dålig på att förklara, men men.. :)

[Becca-]
0

#22, Förlåt, vilket missförstånd det blev, jag hade tankarna på detta med teckningen, och trodde det var det du skrev om.
Jo, Lucky var supersött men som sagt är han redan döpt till Charlie. Men kanske nästa kanin ska heta Lucky, vem vet? :)

Inaarah
0

#23 Tror jag förstår. Det låter som viltgrå. Har fött upp dvärgvädurar i b.la viltgrått och viltgråmantlat/brokat. Men det låter som viltgrå. :)

Inaarah
0

Om du tittar här så finner du en bild (bläddra ner lite) på 2 av mina egenuppfödda. Tror du ser vem som är viltgråbrokad. ;) Där syns de svarta håren på öronen rätt bra. ^^

[Becca-]
0

#26, Jag hittade inte bilden, men jag tror nästan helt säkert att han är viltgråbrokad.
Tack för hjälpen, men det är en fundering jag har kvar.
Finns det en färg som heter viltbrun eller viltröd? Haha, det låter helt galet, och jag är nästan helt säker på att det inte finns någon färg som heter det, men iallafall. 
Och om det nu finns kan ni gärna visa bild :)

Inaarah
0

#27 Jodå, viltbrun finns och jag är rätt säker på att även viltröd finns. Har inga bilder, men det finns ju b.la viltgul, viltbrun, viltsvart, viltblå m.fl. ;)

[Becca-]
0

Hur ser viltbrun ut? Är den lite mer "brunare" än viltgrå?
För Charlie är ju nästan helt brun på vissa partier vid öronen. Kan det vara viltbrun då? :)

Inaarah
0

#29 Har för mig viltbrun är mycket brunare så att säga, mer "tänkande" liksom. På lejonhuvade ser den nästan svart (?) ut. Jag bifogar en bild på en helfärgad viltgrå om det kan vara till någon hjälp. :)

[Becca-]
0

Okej, för jag tycker att viltgrå nästan bara har den "bruna" färgen.
Men det kanske är min dataskärm som luras.. Det skulle vara jättekul om du hade en bild på en viltbrun, så man kunde se skillnaden :)

Tarja
0

#31 Här kan du se mer information & bilder på kaniner i olika raser som är viltbruna.

[Becca-]
0

Tack Tarja, det var till stor hjälp. Där såg man tydligt att viltbrun inte har så mycket "svarta" partier, som vid kanten på öronen m.m.
Tack så mycket för all hjälp jag har fått :)