Mina egna design :) Och lite annat!
Jag vill bara visa er hur vi ska bygga ut vår kainbur (jag har gjort designen helt själv:D

----------------------------------------------------------------------
Måste ju berätta lite om vad som har hänt med Lakrits nu!
Jo Det var ju som dom flästa kanske vet att Babbie va en Bobbie och Bobbie som vi trodde var en flicka bodde med sin mamma Lakrits !När vi könskollade innan så såg det absolut ut som en flicka och jag kollade väldigt ofta enda tills dom vart ja vad kan det vara ? 13 veckor ?
Iaf först könsbestämde jag , sen lät jag en mer erfaren person könsbestäma och vi könsbestämde lika!
men det vart ju fel -.-
Iaf nu är jag 99,9 % säker på att Lakrits är dräktig , Med sin egen son! alltså inavel :/ Hon är tjurig , vaktar magen, har en rund/tjock mage nertill , hon har precis samma beteende som förra gången hon var drältig och det mest avgörande , Jag kan känna ungarna i magen!
så ja jag tror hon är dräktig ALLA tecken tyder på det.
Men jag undrar nu: Är inavel värkligen så farligt som vissa säger eller så ofarligt som vissa säger ?

MVH/ Evelina Ilmonen
♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥
~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥
Det är inte många djur som klarar inavel så bra som kaniner gör. Blir nog ingen fara ska du se :)
#1 Okej , tack :) Ville bara vara säker .)
Men många kommer att reagera på det. Tyvärr.
Kaniner tål inavel väldigt bra, många uppfödare gör linjeavel just för att kolla efter defekter
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#3 , Menar du människor då ? för om det blir nå ungar har jag iaf 2 tingade som tur är ! Sen har jag ev. en till som kanske kan ha en!
#4 Okej , skönt att veta!
Inte för att man ska testa. Men hur många generationer inavel "Klarar" kaniner?
Klart man kan om man vill veta om dom bär på defekter
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Menar inavel på inavel. Vissta djur klarar ju knappt pappa - dotter
Nångång måste ju genetiken brista till det negativa :)
Förstår ju inavel vid defektsökning. 2-3generationer kanske funkar medans 4-5 generationen direktinavel utlöser kanske genetiska livsavgörande defekter :)
Blev lite överkurs i genetik haha vill bara ha svar?:)