Hus eller innedel?
Våra tjejer ska ju bo ute i vinter. De har en stor utebur som jag tror kommer att funka bra, men vi gjorde ett separat hus istället för att dela av buren i en ute- och en innedel (om någon förstår hur jag menar…). Funkar det med "bara" ett hus som vi fyller med massa halm o hö i vinter eller är det bättre att smälla upp en vägg så att det blir en innedel? Såklart får de mycket halm o hö i hela buren med det blir ju inte riktigt så ombonat som just inne i huset. Vad tror ni?
Fattar inte hur du menar. men det smartaste är att ha en bur men fyra väggar där ena väggen är en dörr med galler på och ett lite hus inuti buren. ingen isolering behövs men för och hålla det vindstilla och snö fritt kan det vara smart med väggar runt buren.
#1 Ok, då borde det funka här också. Våra är också ganska "rejäla" hemmabyggen.
#2 Jag förstår att det var svårt att förstå hur jag menade… :oP Men det är ungefär så som du beskrev som vi har det, förutom att det är hela väggar runt om, och en stor gallerdörr i ena långsidan. Och sen ett litet hus. :o)
ja men det är så jag menade så. för att skydda från snö och vind kan man hänga för en trasmatta eller liknade under nätterna. Det är så jag har det :D.