(S) Analyserat hö
Jag lyckades hitta en schysst bonde som ville sälja hö av bra kvalitet, men köpte lite mer än vad vi har plats för här hemma. Så undrar om någon annan skulle vilja köpa?
Köpte bal men har packeterat om till svarta sopsäckar om ca 6-7 kg i varje. Väger varje påse och säljer för 5 kr/kg.
_torrsubstans 86,2%
smälltbart råprotein 47.2 g/kg foder
råprotein 79g/kg
omsättningsbar energi 8,4mj/kg foder
9,8 mj/kg ts för hästar
ndf 544g/kg foder
631g/kg ts
kalium 15,1 g/kg foder
17,6 g/kg ts_
Hämtas i Knivsta.
Skriv här i så fall så skickar jag pm till dig!
5kr/kg är ju helt galet överpris. :S
Jag betalar 15:-/kg haha ica köper av en bonde. :)
Hade jag bott närmre bara. :)
#2 När jag betalade (nu får jag gratis) så kostade det 3kr/kg för analyserat hö med skitbra näringsvärden o.s.v. och det minns jag att mina vänner som har häst tyckte var dyrt. Fast jag tror att 1,50-3kr är normalpris för torrhö. 
Jag betalade 2.50 kr/kg för hö o bal samt resterande pengar för transport. Inte många bönder som vill sälja (analyserat) hö till oss med kanin över huvud taget eftersom det är så små kvantiteter i deras ögon.
Så att jag fick betala 5 kr/kg är jag supernöjd med. Alternativet är Granngården eller första bästa zoo-butik och då kan vi snacka sjuka överpriser!
Har dessutom packat om från bal till säck (mycket lättare att hantera) så att jag tar lika mycket som jag betalat tycker jag inte är något fel.
Dessutom var inte detta menat som någon disskussion om höpriser, utan en annons där de som vill kan få köpa hö av mig till samma pris som jag gett.
Trist att bli påhoppad när man bara vill vara schysst och ge andra en möjlighet att köpa mycket bättre och billigare hö. Alla bor inte på landet och jag har själv fått betala hutlösa summor för hö tidigare…