Bur åt 4:a kaniner
Mina fyra kelkaniner, ska få bo tillsammans. Nu har dom bott två och två men gått tillsammans i hagen. Jag hade tänkt göra som en stor "gård" eller liknande, med en eller två "hus" så dom får välja själva om dom vill vara ute eller inne dygnet runt. Jag är dålig på att förklara, men typ som en hundgård, rovdjurssäker. För jag vill att alla ska gå tillsammans, dom andra burarna är för små för alla 4:a och behöver dom andra burarna till uppfödningen:)
Låter det bra? Eller finns det någon annan lösning, nån större bur, eller jag kanske kan köpa en lekstuga som dom får bo i?:)
Ska själv fixa i ordning en Hage på 5 kvm till två av mina honor :) Har själva grunden eller vad man ska säga färdig, behöver bara fixa tak o lås ^^,
Tycker att det är jättebra med lite extra utrymme, och risken är ju mindre att de börjar bråka om de kan komma undan från varandra.
Dock tycker jag att du bör ha minst två hus, gärna ett hus per kanin, så de inte börjar bråka om det och någon stackare blir ute i kylan t.ex..
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
#4 Okej, då får det bli två hus:)
Hur stora ska husen vara?
om husen är minst 0,5 m2 stora är det okey med 2, men är dem mindre tycker jag du ska ha fler hus ;)
#3 Tänkte ha rätt stora:)Vet inte än hur stora, men större än 0,5 m2 men kanske köper en lekstuga eller liknande:)
#4 det låter super bra :)