Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1672 ggr
thelostpoet
0

Problem att lyfta kaninen

Jag har nyss fått hem en liten kanin att ta hand om och eftersom han på sista tiden i sitt tidigare hem fått alltför lite uppmärksamhet så är han relativt otam.

Jag har aldrig haft kanin förut, utan levt med katt under hela min uppväxt. Jag skulle därför vara tacksam för tips? på hur jag ska få honom tam. Framför allt på hur jag ska lyfta honom.

Det är egentligen inga större problem när jag lyfter upp honom, eller så länge jag bär på honom, men när jag ska sätta ner honom igen blir han ivrig och börjar sparka så att jag tappar greppet. Så tips? på hur jag sätter ned honom på ett säkert sätt uppskattas verkligen.

Meloon
0

Så där är många kaniner, behöver inte betyda att han fått för lite uppmärksamhet. Sätt dig ner lugnt med kaninen i famnen och låt honom hoppa iväg själv så går det säkert bra.

Cornetto
0

så är det med mina kaniner också, att dom blir jätteivriga när jag är nära buren så att dom sprattlar och vill hoppa..o jag vet inte hur jag ska hindra det :(

[Fruktiz]
0

Mina kaniner gör typ också så. De börjar sprattla när jag närmar mig deras burar. Men jag har två bänkar som jag sätter ner dem på.

Plopp4
0

Mimmi gör också så när jag går mot hennes bur. Känns som hon vill bort från mig o ner i buren! Hon sårar mig! XD

Hälsningar Jossan

Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se

Cornetto
0

det är drygt, en av mina kaniner har hoppat så den slog huvudet i burkanten!Gråteroch ramlade ner

(Redigerade ditt inlägg, läs "tänk på hur ni skriver" //Medarbetare)