Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1363 ggr
[nataschaj]
0

På måndag händer det!

På måndag ska jag till blå stjärnan gbg för att kastrera Snödrottningens fantasi!

Ska dit halv 9 och lämna honom, rådet jag fick va att han skulle ha hö och vatten, vilket jag tyckte lät väldigt bra för honom ;).

Äntligen ska han bli kastrerad! Geisha kommer att bli så glad över att få honom hos sig, jag ser hur lycklig hon blir över att känna och se hans närhet, och då e de inte bara för "parningsdelen" utan allt annat med, dem 2 matchar varandra jätte bra.

Så finns de nån nära gbg som vill låna han innan Söndagen så varsogod ;) Han e tillgänglig hehe…

Lite pirrit e de med.

800kr bllir det, hade tänkt åka till en vet som tar 600kr, men ja hittar inte hans hemsida och han svarar inte på mejl, han va på semester snast men borde vara tebaka nu tycker ja, men men 200kr skilldnad gör ingenting denna gång.

Emmsann
0

Fick också betala 800 kr för att kastrera min kanin. Nu har jag gjort det x 4 så det har blivit en del men gud vad det är värt det! Varendra öre. Hoppas allt går bra, hört att dom ska vara riktigt bra på gnagare där :-)

//Emma

[nataschaj]
0

1 hehe lite nervös e ja, men blå stjärnan ska ju ha resurser på såna hära saker så han borde vara i goda händer, därav valde jag blå stjärnan om de skulle hända nått, annars hade ja tänkt ta min vett som ja brukar gå te,

kollade på va dem tog för marsvins hona 25ookr MINST kosta de, gisses undra varför…

Emmsann
0

#2 När du kastrerar en hona så tar du bort äggledare, livmoder osv och det är ett ganska stor operation. Att kastrera en hane är ett väldigt litet ingrepp tillskillnad från att sterilisera en hona.

//Emma

[nataschaj]
0

3 Jo det vet ja, men på en kanin hona kosta de 1500 runt där medans marsvinshona kosta de dubbla, då antar ja att dem har nåt speciellt efter som de kostar så mkt.