Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 3022 ggr
[ninnakm]
0

kaninförlamning

Min kompis har haft en kanin som dött i kaninförlamnin. DEt verkar hemskt för kaniner att dö i den. Enligt henne så skrek den och kunde inte röra sig när den dog. Så min fråga är, är det någon som vet något om den? Jag vill veta lite mera om den.

Zvintos
0

Vad jag förstått är det oftast ungar runt 3 månader som drabbas.
Dock vet jag inte varför.

Men jag misstänker att det var det en unge råkade ut för sommaren 2005.
Honom hittade jag till synes livlös i sin utebur en dag när jag kom hem.
Ingen styrsel överhuvudtaget, men det var något i hans blick som sade att han inte var redo att ge upp.
Jag gav honom vatten blandat med lite koksalt, samt bara vatten det första dygnet.
Dygn 2 fick han i sig gurka.
Och dygn 3 var han helt återställd, sånär som på ena örat som ställt sig rätt upp (han var dvärgvädur).

Dock matvägrade han något år senare och ägaren blev hemskickad på en gång från veterinären med orden "ge honom lite mat så ordnar det sig..".
Någon timme senare var han död.

Sen om det var "förlamningen" som lett till detta, eller om det berott på annat, kan jag inte svara på.

[ninnakm]
0

ok, vad tråkigt! Nej det är svårt att se det…Min kompis hade två kaninr, den ena dog i det innan den blev 1 år. Sen den andra kaninen (Dom var sysstrar) Dog när den var nästan två år tror jag..

Fanny98
0

Min kompis skaffade kanin , dog efterbara några veckor….. Dom tror att det är kaninförlamning…..

Rorvers
0

Vad hemskt :(

[h-malm]
0

Aa det var riktigt hemsktGråter, jag borde gå till min lilla kyrkogård uppe i skogen snart.. Föresten #2, dom var inte syskon, bara födda nästan sammtidigt och från samma uppfödare :)

[PinguLikesMusic]
0

Hjälp, va e de för nått? :O

[ninnakm]
0

#5 Aha, jag trodde det:P

[h-malm]
0

#6 Kaninförlamning börjar i benen och sprider sig snabbt fram i kroppen. När hjärtat blir förlamat dör dom, det gör riktigt ont:( usch hon skrek, kommer aldrig glömma den hemska kvällen… Allt hände typ på en timme också, det går jättesnabbtGråter

[h-malm]
0

#5 okej, men min kompis felicia och jag hade två syskon Flört

[ninnakm]
0

#9 Justdet, jag hade väl bara missförstått, den här tråden är ju även ganska gammal;)

[h-malm]
0

aaTungan ute