Några tips?
Jaaa. Rubriken säger väl allt, men jag ska försöka förklara vad jag menar ^^ . Det är så att jag för några veckor sedan tingade två kaninungar. Nu i lördags var jag och hämtade dem. Jag har burar, och nästan allt som behövs,
men det är en sak!:
Jag vet inte hur jag ska skaffa/bygga ett hus(om det nu heter så :P) . Så, det jag undrar är om ni har några tips? på hur jag kan bygga egna hus åt mina sötnosar :D . Alla tips? är välkommna ^^
_Sedan har jag en till liten fråga:
_Vilka sorts leksaker kan man tillåta en kanin att leka med? några roliga tips??! :) varma hälsningar, senavere :)
bolåda menar du då ett hus som de kan vara i eller ska du skaffa kaninungar och du vill bygga en bolåda åt honan..? (bolåda brukar vanligtvis kallas där honan har sina ungar…)

#1 - Jag menar ett hus :D , jag ändrade det i inlägget också, så ingen "misstolkar" det ^^

#3 : Tack så mycket ^^ , vad är det i påsen? x)

#4 Godis till bollen :)
angående leksaker…. bara det inte är farligt för kaninen så går det bra :) :P fast du vill nog ha tips? på vad som är farligt för kaninen också å vad som inte är det…
bara det inte är typ en liten plastsak som kaninen kan råka svälja… Andra kan säkert ge tips? på andra bra leksaker :)
ett tips? är toarullar utan papper det brukar de gilla, och typ hinkar :)

#5 - Jasså :D , vad gulligt ^^

#6 - Toarullar utan papper.. är inte det farligt då de kan tugga i sig kartongen?
#7 jo, har själv en sån boll med :P man stoppar in godis i bollen och det är en liten öppning. kaninen får rulla på den och efterhand så trillar det ut godis när den rullar. man kan ha en liten eller stor öppning :)

#8 ja har hört att det inte är farligt inte sån kartong… vad säger ni andra?

Alltså en hel kartong är väl inte bra men lite kan väl inte göra något (?) :)

#12 - Nej, kanske inte. men en toarulle kan väl inte gå till skada? eller.. ?!

#13 Nej, Min kanin äter inte upp dom han kastar dom bara :D

#14 - Okej, men det va ju bra o veta :D
Mina kaniner brukar få toarullar med grönsaker i mitten. På sidorna lägger jag hö så dem får jobba lite :P
Sen ang dina kaniner (hona och hane). Ska du inte sära dem snart? Annars kan det ju somsagt bli ungar, och jag tror du inte kan kastrera din hane tidigt nog för att undvika =)

#16 - Jodå, jag har särat på dem. :) . jag valde att inte kastrera lille skutt, så jag köpte en till bur där lille skutt fick bosätta sig ^^
#17: Ok ;) Själv är jag lite halvt imot kastrering och sätta ihop kaniner, men det verkar vara ett bra beslut ;)

#18 - Jepp. :)