Vaccination hjälp!
Jag har funderat på att börja hoppa med mina kaniner, och har hört att det springer vildkaniner som kan bära sjukdomar där på kaninföreningen. Och då har jag en fråga angående Vaccinationen. För om man vaccinerar en kanin, den man hoppar med och ingen av dom andra kaninerna, kan då den kaninen man vaccinerat bära med sig sjukdomarna i ex. päls osv och smitta dom andra kaninerna?
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Ja. Den vaccinerade kaninen kan bära smittan utan att själv bli smittad. Har för mig att jag har läst det för inte så länge sedan. Så det är väl alla eller ingen om dom ska träffa andra kaniner tycker jag :P
Emma
#1 ok tack för svar. Men vill hällst inte att kaninerna ska bli sjuka men det är rätt dyrt att vaccinera så pass många kaniner :S
-' Malin Hultman
#2 vart bor du? Vilken klubb skulle du vara med i?
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#3 jag bor nere i skåne och det är Helsingborgs kaninförening.
-' Malin Hultman
Arlövs KAF anordnar vaccinationsträffar regelbundet och har Veterinär Eva Svanberg som tar mycket lågt pris för vaccinet. Ca 150kr för både myxo och rvhd. Smittan är väldigt stor i år!! Inga utekaniner i Skåne är säkra. Glöm inte att mygg, flugor, fåglar samt skor och kläder kan föra smittan vidare!!! VACCINERA NU!!!!
Mvh Annika J, Lunds Kaninhoppare
Skånes Kaninhoppare har vacc lite då och då varje år. 100kr/kanin för båda sprutorna.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#5, Ok, ska försöka vaccinera dom så snabbt som möjligt men dom bor inne för tillsället.
#6, Det fick jag höra när jag va och kollade på kaninhoppningen igår. Men ska ta kontakt med klubben.
-' Malin Hultman