Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 289 ggr
Hopi
0

Fick en liten chock..

**Idag var jag ute o grejade åt kaninerna, då tänkte jag att det är lika bra jag storstädar åt Andy idag. Så jag tog ut honom på altanen och så började jag greja. Hade pysslat åt Dennis oxå och brukar alltid ha luckan öppen när jag håller på o pysslar. Så skulle jag hämta hö och spån, när jag strax var tillbaka, då får jag se DENNIS ute på altanen! På golvet! Och där låg en massa pälstussar!!! Andy hade sprungit in i den extra buren jag har där, och fått igen luckan efter sig! Men det hade varit lite fajt först.. Kära nån vad rädd jag blev! Dennis hade ju HOPPAT ut ur sin bur! Det är ju ganska högt! Det är ett trappsteg bredvid med en tjock matta på, så antagligen hade han hoppat dit… Jag tog genast upp honom och synade honom, men syns inget.. Annat än lite lösa pälstussar…  Båda kaninerna ser okey ut, men Andy var lite rädd och uppjagad, men inte Dennis! När dom sen fick komma in i sina burar, då verkade dom allt lite trötta båda två.. Vilka killar!!!!
**

dreamiz
0

Tur det gick bra!

myriis
0

Usch, vad jobbigt! Men skönt att det inte var så farligt!

amand
0

Vilken tur att dom inte skadade sig allvarligt!

Hopi
0

Det hade ju kunnat sluta hur som helst.. Dennis kunde ha slagit ihjäl sig.. Dom kunde ha slagit ihjäl varandra… urs o fy! Vad dom chockade sin matte idag!!!!!! Ledsen

Frida-L
0

Vilken tur att det gick bra!

Hopi
0

Ja, hoppas det inte kommer nåt efter nu bara… Har hört att kaniner har höjdskräck.. men det verkar då inte stämma! :(

Hopi
0

Inget blod från nån av dom iaf, bara hårtussar..

myriis
0

#6: Höjdskräck?! Hah ;P Har blivit många jakter för mig runt burarna, då kaninerna hoppat minst en meter ner! Men visst blir man rädd att dem ska skada sig..

Hopi
0

Mina har aldrig hoppat ut förut! Men nu vet jag att det kan dom.. Fy baljan vilken chock jag fick när jag såg att Dennis var ute!!! oj..

dreamiz
0

Jo kan bli mycket hårtussar när de ryker ihop. Skönt ingen har nåt sår i varje fall!! O hoppas Andy är lugn igen nu!

Hopi
0

Jag ska snart gå ut o kolla dom igen, så det är bra med gossarna! =)

kanin
0

Skönt att allt gick braGlad

KajsaM
0

Tur att det gick bra, kan förstå att du blev rädd :)

Hopi
0

Ja, jösses.. Det var otäckt!!

KajsaM
0

Stackarns dig!

Hopi
0

Kajsa_: Jag ska väl överleva Flört tycker det var värre för mina små gossar.. Men det verkar då okey med dom båda två tack o lov!

KajsaM
0

Hehe, dom visar nog att dom är män och inte killar ;)

Hopi
0

Ja, det kanske var DET dom ville bevisa! Iaf Dennis! hehe.

Matilda_91
0

Fy vad otäkt! Tur att det gick bra :)

Förut, innan jag skaffade Gimzan, kunde jag lämna Albins lucka öppen hur länge som helst och han brukade bara sitta där och spana :) Men sen Gizmo flyttade hit så ska Albin ut såfort man öppnar hans lucka. Haha, i början glömde jag bort att han hela tiden hoppade ur buren om jag lämnade den öppen och blev jättepaff när Albin plötsligt kom skuttandes på gräsmattan.

KajsaM
0

#18 Klart Dennis måste visa att han bestämmer och är en stor man ;)

Hopi
0

Matilda_91: Ja det har ju aldrig varit några problem förut att ha öppet! Dom har aldrig försökt hoppa ut.. Men nu ville väl Dennis ge Andy en omgång, som det verkade.. =(

Kajsa_: Ja det verkade inte bättre! Det är bara det att Andy är snart större! hehe. Så det är väl bäst att Dennis passar på NU, innan Andy blir ännu större än han är! hehe.

KajsaM
0

Hehee, Ja det är ju därför Dennis passar på ;D

Henni-Chan
0

Urk :S Men så bra att det hela gick väl :)

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Hopi
0

Henni-Chan: Ja verkligen! Det trodde jag INTE att han skulle hoppa ut.. och att han är så arg på Andy.. Märkte idag oxå att Dennis är ganska sur på Andy.. Han gillar INTE Andy….. hum..